|
|
|
|---|---|
|
Tycker ni att min bil är hög i fronten? Länk Vad jag vet så är inget gjort åt fjädringen men ska man sänka den? Den verkar lite lägre baktill, eller ska den se ut så? Jag har 295 däck bak och 255 fram. | |
|
bättre bild önskas... svårt att se mellanrum mellan däck och skärm. V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
har tyvärr ingen annan bild just nu. Ska ta nya bilder så småning om |
|
| eg synes den ser litt høg ut,men kommer jo an på ka man liker og ikkje,noen vill ha den orginal og andre ikkje,min er lavere :) | |
| En sänknig och större fälgar hade inte varit fel, en E38 måste ha 20" enligt mig! | |
|
Det ser normalt ut. BMW har tyvärr på många modeller gjort designmissen att ha skärmkanterna på bakskärmarna lägre skurna än skärmkanterna på framskärmarna, detta medför att bilen ser högre ut fram än bak. Därför sänker man ofta lite mer fram än bak när man sänker bilen också, då jämnar man ut skillnaden och det ser bättre ut... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Tycker din bil ser bra ut. En minimal sänkning kanske kan bli snyggt men sänk inte enbart fram...En BMW passar inte i raggarstuk! Speciellt en sjuserie. Vad jag tycker men vissa tycker säkert det ser "ballt" ut att åka med fronten i asfalten. |
|
| Tack då vet jag att den är som ska, även om den ser lite högre fram ut än bak. | |
| Mät istället på sidotröskeln fram och bak. Då ser du hur mycket karossen lutar fram resp. bak. Sänker du bilen fram så att skärmkanterna ligger lika som i bak så blir det lite mycket "raggarstuk". Men jag håller med: många sjuor är ofta lite hög i fronten i mitt tycke! Om tröskeln är runt 3 cm lägre i fram (Full tank) så är det nog rätt så lagomt! /Janne | |
| k1mzo: Jo! Det är ofta det som är grejen! Därför jag menar att man ska mäta på tröskeln istället. Titta på de flesta andra bilar så ser man att även de har högre till skärmkanten fram. /Janne | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.