|
|
|
|---|---|
| impulsköpte en 740ia-95 som gått 22.000mil som var servad till 10.000 sen tomt...vad ska jag kolla upp?den går klockrent i motor och låda.men jag kan väl anta att dom bara har bytt typ olja filter mm.jag undrar när det är kamkedje bytte mm | |
|
Välkommen till forumet och grattis till bilen! Det ABSOLUT FÖRSTA du ska göra är "Kontroll oljepumpsbultar M60": Länk Sedan kan det vara bra att känna til "Byte plastkulor i växellådan (5HP30)": Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Be till Gud att det är ett bra ex, annars har du gjort bort dig. Såna bilar ska man alltid kolla upp EXTREMT noga innan köp annars kan det kosta kulor. Lycka till iaf. Autopower.se - Som en enda stor familj :-) |
|
|
740pimp fick kanske ett bra pris så han kanske har pengar över till reparationer om det skulle behövas. //Schnitzer |
|
|
Grattis till bilen! Jag gjorde samma sak förra veckan när jag snubblade på en 740ia -94. Dom är ju så billiga idag att det inte går att motstå frestelsen. =) Jag resonerar så att visst kan det kosta en slant om motorn skulle skära eller om växelådan skulle rasa. Men trots allt är ju inköpspriset för bilen nästan lika mycket som det man skulle förlora på vilken ny bil som helst första året. Rasar inte bilen under ett år så har du sparat 100% mer än på en ny bil ...hehe Nä, men visst är det ju trist om det skulle hända något men det kan ju hända vilken bil som helst man köper en bil i denna prisklass. Och är det så stora saker som motor eller växellåda så blir det dyrt hur som helst att renovera. Jag skulle nog köpt en ny likadan bil istället. |
|
|
Förutom det som Erikw räknat upp så byt automatoljan så snart som möjligt, köp oljan + filter från BMW. Även kamkedjan kan med fördel kollas; en erfaren mek avgör hur mycket kedjan töjt sig, spännaren kommer långt ut. Mvh |
|
|
kolla skruvarna till oljepump och kamkedja nå mer? lådan växlar klockrent men ett oljebytte kan man ju kosta på. mvh peter |
|
Scheckheft |
Hej Om du använder denna funktion: Länk får du många svar. I annat fall kan du köpa en DVD av mig med det mest om E38 modellen. Mvh Scheckheft |
|
Scheckheft -jag har sökt lite men jag ville bara kolla om det var något viktigt jag missat.tack för alla svar iallafall. mvh peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.