AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.892

M3 E46 19" på M5 E34?

Sida 2 av 2
Dawwe: hur påverkar dina 19" bilens egenskaper?
Något stötigare gång (235/35 resp 265/30),högre bränsleförbrukning...
Men i stort märker jag inga större negativa effekter mer än marginellt sämre acceleration o den högre bränsleförbrukning(ca 1L/mil mot 0,93 vid långkörning i makligt tempo). Skulle dock tipsa om att köra 235/35 runt om istället för att ha 265:or bak som jag blev rekomenderad...
Slitage på dämpare/leder mm ÖKAR med 19" fälgar,kan va bra att veta...

Kör med 18" 235/40 resp 265/35 idag så det blir nog ingen större skilnad tror jag. Ligger på 0,95 vid långkörning i lagliga hastigheter idag.
Buspelle
En M5a ska behållas så original som möjligt. Man kan dock möjligen tillåta sig att skifta mellan de olika originalvarianter som funnits, så välj ut den originalfälg du gillar bäst och leta reda på sådana fälgar. M3 E46ans fälgar blir helt fel på din bil.
Har tyvärr inga orginal fälgar till bilen då det följde med 18" eftermarknadsfälgar vid köpet. Nu vill jag inte byta ner mig i storlek och gillar stora fälgar. Köpte en uppsättning BBS Challenge 19" i slutet av sommaren som tyvärr blev stulna och har inte hittat några nya till en vettig peng än. Blev erbjuden en uppsättning M3 E46 billigt därav min fråga. Har testat i Photoshop och resultatet blev väl ingen höjdare. Men man får väl testa i alla fall.

Får väl leta vidare efter passande 19" fälgar till min M5:a, helst 19 BBS Challenge...
ca
282
carlsson535
328ic-97
528ia-97
Länk

Nästan snyggare än m5ans fälgar tycker jag iallafall.
ev
208
evers
M3 Smg -02
540iM Touring -99
pelle: är dina fälgar till salu??

mvh evers
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Ja, dom är till salu. Kolla powerbörsen

(det är sensation om detta inlägg inte raderas)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.