AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.893

M3 E46 19" på M5 E34?

Sida 1 av 2
Vad tror ni? Blir det snyggt? Naturligtvis får man använda spacers/adapterplattor.
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Svårt att säga. Fälgarna i sig är väldigt snygga, men kanske för "moderna" för e34an. Sen att det är 19` också... Tycker det är lite för stort. Finns en bild på en m5a på e34registret med 19 på. Lite stylt varning;)

Micke K. Länk
Jag skulle tro att de ser lite märkligt ut då de är från 2 helt skilda tidsepoker. Den fungerar hyfsat på e39.
Men jag tror som sagt att de kommer se knäppt ut. Har sett e34or med 18"varianten o de ser bara skumt ut.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Den här M5 E34 är den snyggaste jag sett, hade tänk mig en liknande sänkning till våren. Min bil ser i övrigt ut som den i länken, solid svart med silverfärgad kjol Länk

Eller är jag i en gråzon mellan orginal och stylat?
do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
Jag tror inte det skulle passa så bra...
Men det är bara min åsikt.
Breyton Magic är en mycket mer klassisk och stilren fälg än vad m3e46 19" är.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Breyton är alltid Breyton:) Annars menade jag m5e34registret, det svenska alltså. Och denna bil i synnerhet: Länk

Micke K. Länk
Tycker det ska vara fälg med kant på alla 5or. Oavsett om det är E28,E34,E39,E60. Så därför tycker jag inte att M3 fälgar hade passat.

/Johan

Min bil: Länk

Tror inte att det skulle passa.

Det som däremot är riktigt snyggt är Breyton Magic lackerade i chrome shadow. ;)

MVH / Jacob
Fattar inte poängen. Varför skulle man någonsin vilja montera av de M-technic som är ämnade för bilen... obegripligt :)

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Vad skall det vara för ET på Breyton magic 9x19" fälgar om dom skall passa på en m5?

Jag har nämligen sådana, kan vara bra att veta om dom passar till m5.

Är det samma bultmönster på m3 E36 och m5 E34?

MVH Pelle

Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Enligt Länk så finns ingen magic som passar direkt så därmed borde mina med ET 38 passa bra med spacers på en m5?
Pelle: Tittar du längre ner så ser du att det finns Magic i ET 20. Men dina passar med spacers iaf :)

/Johan

Olof: kanske av samma anleding som man har vita blinkers, snyggare! ;)

Vid köpet satt det inte orginal fälgar på utan 18" eftermarknads fälgar.
M femman:

Vita blinkers är en sak, det gick att få som tillval från fabrik. Däremot M3-fälgen, den skapades typ 10 år senare. Då var formspråket inte alls som idag.

Style 67M är dock en jättesnygg fälg, på en E46 M3 givetvis.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
johan99: men det är ju magic racing!? kostar det dubbla och är enligt mig fulare. Dessutom väger dom bly.

MVH Pelle
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
johan99: du har rätt, det är jag som är blind =)
Pelle: Jag såg fel. Va inte längre ner utan först i Magic. 9x19 ET20.

/Johan

Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
ja, därför jag missade dom
Hehe. Men dina passar ju iaf till andra BMWs med spacers.

/Johan

Har 19" fälgar på min bil med "fälgkant" som de flesta verkar tycka att man ska ha o det ser INTE stort ut, flera har trott att det bara är 17"! Fast det e klart att fälgar med "ekrar" som löper hela vägen ut till däcket så att säg ger ett "större" intryck...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.