|
|
|
|---|---|
|
Mors! Har hela tiden reagerat på att bilen låter ovanligt bra....dovt muller på låga varv och mellan 2-3.500 varv, lite metalliskt rivigt från 4.000 + Satt & tittade på annonser på 323:or från samma år -97, ALLA hade ett enkelt utblås, jag har dubbla, vilka är misstänksamt lika utblåsen på M3.. Fanns det olika avgassystem på E36:ans "stora sexor"? hade inte bara 328:an dubbla blås standard? Bilen låter faktiskt inte helt olik min gamla M3 -93 på låga varv, så nu börjar jag stilla undra om ägaren innan har mekat dit ett M3 system.. Men hur kollar jag enklast detta? Slutrören är dessutom inte ovala, som dom ju är på 328:an, utan helt runda. Ljuddämparen är ganska grov, defenitivt BMW original, men vore skoj att ta reda på om det är M system...finns det några säkra kännetecken? Tack. | |
|
Vad??? Har 323:an enkelt utblås? Det har inte min (numer, förra) grannes bil och den är helt original. Han köpte den ny 1997. Man kanske kunde välja? Om Din bil låter M3, och avgassystemet ser lite grövre ut, är lite mer "gyllengult" till färgen och ganska tjock-väggigt (alltså metallens tjocklek), så lär det nog vara ett original M-system, eller kanske ALPINA? /Anders BMW - Liebe auf den ersten blick... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.