|
|
|
|---|---|
|
Är förbryllad över mina ABS-bromsar. Bromspedalen känns "rätt", är aldrig helt stum, sjunker inte vid konstant tryck, känns helt normal i alla lägen`, d.v.s. "bromsbomben" verkar vara OK. ABS-säkringen är hel. ABS-lampan lyser aldrig. Skall den lysa med nyckeln i tändningsläge? Fräscha bromsbelägg runt om, har inga vibrationer i hjulen vid bromsning, den drar inte snett. Nybes. med bra bromsverkan. Torr asfalt: Jag får hjulen att låsa sig helt vid "panikbroms", d.v.s. ingen "ABS-ning" sker. Är detta som det ska? Fr.o.m. ca 10 km/h upp till ca 50-60 km/h hörs ett surrande ljud (ABS-hydrauliken?) och vid normal inbromsning (stadskörning) känns "lite ABS-ning" i pedalen? Detta försvinner över ca 60 km/h. Halt underlag (snö/is): ABS-ning sker precis som det ska, boromsen "duttar" istället för att låsa hjulen. Men nu är det surrande ljudet lite högre, och ABS-ningen känns "mer" i pedalen än vid torrt väglag? Nån som känner igen sig med dessa symptom? Hjälp? | |
|
Jag hade ungefär samma fenomen, pumpen surrade lite tyst ibland och strax innan jag stannade så rasslade det i pedalen. Det troliga enl. verkstaden är en givare för när kransarna blir kassa brukar lampan tändas. Jag kopplade ur ABS:en på min eftersom jag inte orkar trassla med det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.