AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
722

Problem med färddatorn i e30

To
17
Tompis
320i E30 -89
Sitter med en 320 e30 -89 med ett problem. Allt sedan jag köpte bilen för ett tag sen så lyser alltid lampan för spolarvätska i färddatorn. Börjar bli jobbigt att behöva trycka "Check" vareviga gång man startar bilen. Orkar absolut inte ha lampan blinkade i panelen hela tiden.

Ro
200
Rollof
316i -98 E36
Hett tips: Givaren i spolarburken har problem. Kolla om kontakten är ärgad eller trasig på annat sätt.

/Krille
väldigt vanligt att givaren ärgar igen och då falskvarnar, gjorde så på min förra e30!

tippa behållaren så att du kan ta ut givaren utan att vätskan rinner ut, ta sedan med kniv eller helst sandpapper och putsa rent på det lilla metallblecket som sitter på en av armarna och montera sen tillbaka, skall nu funka utmärkt!

givaren funkar som så att när där är tillräckligt med vätska så ligger den rörliga armen emot den fasta och då har blecket kontakt, och då är allt lugnt, såfort nivån sjunker under givaren så delar armarna på sig och då varnar den! har du då beläggning på givaren så får den ingen kontakt och då funkar det inte!

MVH
Johan K
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Det kan vara så enkelt att givare har blivit vriden, så att den inte flyter upp.
Annars är det mycket vanligt att den synliga magneten rostar bort, då är det bara byte som gäller.

För övrigt är det inte färddatorn som varnar, utan check-kontrollen.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
To
17
Tompis
320i E30 -89
Tack så mycket. Ska testas så snart som möjligt.

Okej det är Check-kontrollen, men jag visste inte vad jag skulle kalla den bara.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.