|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har funderat på att bygga en motor, m20b25. Hade tänkt mig följande: 535 lmm och spridare Öppet luftfilter och 2 1/2 avgassystem och chippad box. Men jag vet inte riktigt vilken kam jag ska ha, skulle vara tacksam för förslag. //Henke | |
|
Mildaste Schrick.kammen. Länk |
|
| Om du inte ska besiktiga med alla grejer i drift så ta en av de vildare kammarna istället och ett extractorgrenrör också. | |
| Blir nog lättare att få allt att lira bra ihop med en SMT6 piggyback istället för nåt chip. | |
svintoleffe |
Jag köpte min kam av dessa killar, o den är mycket billigare än motornord ochså. Länk Jag köpte den lite vassare kammen, tror min ligger på över 285 grader elerl något. Kör med gnistrat sprut som man säger, o den vrider på väldigt fint kan jag säga. Länk Min Bmw MVH Leffe |
|
svintoleffe: Jag köpte också min kamm däirfrån, hur funkar din bil med den i? Beskikting å detta? Har du bytt spirade lr nåt? Min topp är ju portad osv, allt gjort på ppf! |
|
svintoleffe |
Switte. Min bil funkar enormt fint med den, Det går inte ens att jämnföra med hur den gick med orginal kammen. Jag ska besikta om några veckor, så vi får se då. Nope jagt inte bytt spridare, där emot ökat bränsletrycket, o det blev en väldig skilland.. Exakt vad är det gjort åt din motor.? Länk Min Bmw MVH Leffe |
|
Jag skickade toppen till ppf och dom utförde följande. kamm, vippor nya ventil fjädrar(varva mer e ju aldrig fel :] ) svetsade vatten kanaler (för ev, framtida turbo projekt) nya ventil tätningar portad tror att ja fick me allt... Insuget ska portas idag, förhoppningsvis. Vissa säger att de inte behövs och andra säger att man ska de då toppen är portad. Mitt bränsle tryck va ökat redan när ja körde original, förra ägaren hade gjort de sa han, skulle tydligen gå bättre. |
|
| planade toppen också :] | |
svintoleffe |
Hur går bilen nu.? Länk Min Bmw MVH Leffe |
svintoleffe |
Till sommaren ska jag byta avgasrör. 535 lmm, sen vet jag inte, funderar på lustgas 100-150 hk, då det sägs vara bättre för toppen o den håller.=) Har inte hunnit forska så mycket om det än, men det är baar jag vad jag tror samt några polare säger det. Länk Min Bmw MVH Leffe |
|
Motorn ska hinkas i nästa helg, för då hoppas ja att ja har alla delar... avgas har ja byggt, men ja behöver ett maffigt grenrör känner jag :) Är de nån mening att ha 535 lmm då? |
|
|
Switte Hur mycket gick det du skrev om toppen på hos ppf? Är det nån mening att ha 535 spridare eller ska man öka trycket i orginalspridarna? |
|
|
hmmm... de går på allt mellan 10-12t kr Ja de vill jag också veta :] |
|
svintoleffe |
Switte Hur pass högt tryck hade du.? Man kan nog kanske köra med baar 2,5 spridarbna, o 535 lmm ur mycket dom flödar så jag vågar inte spekulera i det, men jag har bara trycket, till 3,2-3,4 Länk Min Bmw MVH Leffe |
|
Jag har både 535 lmm och spridare på min iX. Kör med 3,6 bars tryck, och det funkar bra. Första uppstarten gick den fett, men motonicen justerade snabbt in sig! Angående hur mycket spridarna flöder så tror jag 325:ans ger 150cc och 535:ans 185cc. Inte helt säker dock... "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Då kanske man skulle införskaffa sig de då... Nåt lämpligt ställe som man kan köpa 535 lmm? Hur ställer man in så man vet att man kör 3.6 bars tryck? |
|
svintoleffe |
Genom att du skaffar en Bränsletrycksmätare. Sen så kan du välja mellan att köpa en justerbar Bränsletrycksregulator, Eller fula som jag gjorde o klämnde ihop min. Länk Min Bmw MVH Leffe |
| Om man körde med 535 spridare, lmm och orginalbox från 535 hur skulle det funka? | |
|
det ska tydligen funka jätte bra... originalboxen ställer in sig på nåt vis om ja inte minns fel? rätta mig om ja har fel? Annnars har ja bara drömt :] Läste att en hade satt dit dom sakerna, i början hade den gått illa, men efter en stund så hade de ställt sin sig.. |
|
svintoleffe |
När ni kör med 535 sakerna, så måste det vara av en viss årsmoddel, för att passa bolt on, iannat fall, så måste man ta kretskortet ifrån 325 o sätta i 535 lmm. Länk Min Bmw MVH Leffe |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.