|
|
|
|---|---|
|
Någon som har provat?Funkar det eller är det bara trams? Jänkarna är ju glada för sådana här saker. Länk | |
|
Verkar ju vara ett vanligt "trimchip" som tankas in via ODB-II kontakten. Tveksam om det ger något mer än en placeboeffekt... /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
Toppfartsspärren försvinner och varvtalsstoppet höjs till 8000/8100 på sexans växel, läser man installations manualen så känns det lite tveksamt att "pumpa" in detta i systemet. |
|
|
Jim Conforti ifrån Bonneville Motorwerks som utvecklar Shark Injector är en av de mest kunniga över världen vad det gäller motorstyrning i BMW. Han är också en av de få som förstår och behärskar den avancerade MSS54 motorstyrningen i E46 M3. Dock är jag osäker om de har någon version av Shark Injector som är avsedd för den europeiska marknaden. /RS2 |
|
|
Den version av Shark Injector som säljs av Turner Motorsport i länken ovan är avsedd för amerikanska M3or fast med ett europeiskt grenrör och bygger på en annan programvara än vad som finns i europeiska M3or. Skillnaden mellan Shark och många andra tuners är att detta är riktiga prestanda siffror till skillnad ifrån alla andra påhittade siffror ifrån Digi-Tec, SuperChips, m fl. Dessutom så bygger Shark på de allra senaste versionerna ifrån BMW och alla inbyggda säkerhets funktioner i motorstyrningen fungerar som vanligt. Jag vet att några ifrån England har kontaktat Turner angående en europeiskt version till E46 M3 men jag vet inte hur det gick. /RS2 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.