AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
805

Shark injector till m3e46

Någon som har provat?Funkar det eller är det bara trams?
Jänkarna är ju glada för sådana här saker.

Länk

tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Verkar ju vara ett vanligt "trimchip" som tankas in via ODB-II kontakten.

Tveksam om det ger något mer än en placeboeffekt...

/Johan Tryggvesson

-Raka sexor låta bäst-
Toppfartsspärren försvinner och varvtalsstoppet höjs till 8000/8100 på sexans växel, läser man installations manualen så känns det lite tveksamt att "pumpa" in detta i systemet.

Jim Conforti ifrån Bonneville Motorwerks som utvecklar Shark Injector är en av de mest kunniga över världen vad det gäller motorstyrning i BMW. Han är också en av de få som förstår och behärskar den avancerade MSS54 motorstyrningen i E46 M3. Dock är jag osäker om de har någon version av Shark Injector som är avsedd för den europeiska marknaden.

/RS2
Den version av Shark Injector som säljs av Turner Motorsport i länken ovan är avsedd för amerikanska M3or fast med ett europeiskt grenrör och bygger på en annan programvara än vad som finns i europeiska M3or. Skillnaden mellan Shark och många andra tuners är att detta är riktiga prestanda siffror till skillnad ifrån alla andra påhittade siffror ifrån Digi-Tec, SuperChips, m fl. Dessutom så bygger Shark på de allra senaste versionerna ifrån BMW och alla inbyggda säkerhets funktioner i motorstyrningen fungerar som vanligt. Jag vet att några ifrån England har kontaktat Turner angående en europeiskt version till E46 M3 men jag vet inte hur det gick.

/RS2
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.