|
|
|
|---|---|
|
En vän till en vän ska sälja sin 528ia touring -98. Jag är mkt intresserad av den men ägaren vet inte vad han ska ta för pris för den. Vad ska jag bjuda för den??? Den har följande utrustning: dubbel klima, steptronic, beige skinn, regnsensor, cd, ljudpkt, 17" hartge-alu, armstöd, v-däck på alu, m-ratt med multifunktion. SVENSKSÅLD, 2 ÄGARE, RÖDMETALLIC / BEIGE HELLÄDER. Bilen har INTE: xenon, dragkrok, taklucka, vita blinkers OBS! DEN ÄR SVENSKSÅLD MED 2 ÄGARE Utan fri fart stannar Sverige! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Röd är ju en färg som inte passar flertalet (jag gillar den) Bilen är "klent" utrustad/standardtyp, inga mil angivna. 100-115.??, se och jämnför,miltal skick, utrustning och vad du får för pengen på powerbörsen som burkar kunne ge en indikation på värdet. ///MVH Hasso Länk |
| Hur långt har den gått? | |
Måsen |
Runt 100´om milen är normala i förhållande till åldern. /Mattias /// Länk |
|
Bilen har gått 10.600 mil. Ägaren hade snackat med BMW idag, han skulle tydligen få 130.000 kr i inbyte vid köp av nya 5-serien. Tycker personligen detta låter en aning i överkant. Visserligen jämför jag då med bilarna på blocket + powerbörsen där 95% är importbilar. Om jag bjuder honom 110.000 kr, gör jag bort mig då?? Utan fri fart stannar Sverige! |
|
Måsen |
Helt omöjligt att säga utan att ha sett och provat den. Det är mycket bil för pengarna, och 110´ verkar rimligt om allt är just. Men du få ha i tanke att den är rätt svårsåld på bagagnatmarknaden pga den "snåla" utrustningen. /Mattias /// Länk |
|
Måsen, du bekräftar på ett mycket tydligt sätt att många BMWspekulanter har MYCKET högt ställda förväntningar på utrustningsnivå och därmed att spekulanterna blir färre på en bil som denna som jag iallafall skulle beskriva som välutrustad. /Simon |
|
|
Håller med Simon_en om att de flesta Bmw spekulanter vill ha det mesta i utrustningsväg för att vara nöjda. Tycker väl inte den här är överdriver välutrustad men tycker absolut inte den är "Snålt" utrustad heller. Personligen tycker jag kombinationen rödmet och beige skinn är klockren. Om man tex måste ha navi så kan man ju eftermontera den lika gärna. Rolex Är den i bra skick och är välskött tycker jag du gör en helt ok affär om du får den för 110". sw |
|
|
Jag tycker också att färgkombinationen är mycket snygg. för 100-110 KSEK har du gjort en bra affär, exakta slutpriset beror på skick/småreparationer/behov av service i närtid/behov av nya däck etc. /Simon |
|
|
Bilen tillhör ju mer det välutrustade gänget, än det dåligt utrustade enligt mig. Skulle den bli svårsåld för att det inte är utökat läder i taket, kylskåp, telefon och tv? Jag tror den säljs för lätt 120, för att den är svensksåld och lågt miltal. |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
BMW Nyköping har extrapris på snygg liknande i "svenskt standard utrustad" utan skinn på 155. Länk BMw har 5 st 528 98-99T till salu ///MVH Hasso Länk |
Måsen |
Då är vi väl överens, förrutom att jag inte kallar den välutrustad. Ska en så pass "dyr" och "exklusiv" bil som dessutom är 7 år gammal bli attraktiv på beg-marknaden så måste den vara hyffsat billig eller ha mycket utrustning. Jag citerar BMW-säljaren som värderade min till ett utpris på 140´ - Dom springer inte iväg av sig själva längre...utan blir ofta stående länge i bilhallarna. För övrigt hänvisar jag till mitt tidigare inlägg "Det är mycket bil för pengarna, och 110´ verkar rimligt om allt är juste". /Mattias /// Länk |
|
´Vet väl att det blir ett jäkla liv på alla Hassofans nu men..... Hasso Vad är det som gör att du värderar en 528 -98 sv såld med låga mil till 110-115".........? Fick inte du nånstans runt 135" för en -96 med liknande mil och utrustning? Bara nyfiken......... sw |
|
|
Tackar så hjärtligt för alla synpunkter o information!!! Kommer att informera i tråden om det blir affär. mvh |
|
Min bil är inte jämnförbar med bruks o dussinbilar, min 528 hade 90-100+ i utrustning från fabrik och +60-80 som jag monterad. För övrig så begär BMW 169 för en 96 :) förstlingarna blir ju alltid klassiker :) Sedan får du ju jämnföra med vad som finns till salu på Börsen och andra sajter för att , 130 i inbyte mot en ny hos BMW, sätter priset lägre 110-115 vid rent privatköp. En ärlig import 528-99 sedan 16000 med hyfsat utr går för 100 idag. ///MVH Hasso Länk |
| Eftermonterad utrustning är det få som kan tänka sig att betala många kronor för... | |
|
Jaken: facelift mm samt i Hassos fall en hel del BMW orginal tillbehör kan ge mera betalt Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
***LYFTER TRÅDEN!*** Lovade ju att informera i tråden om det blivit affär på bilen;) Har nu köpt denna bil! Bilen såldes till en annan köpare i mitten av 2005 (efter att denna tråd skapades) men numera är den alltså min. Har rullat 12.400 mil idag vilket kanske får anses som lågmil på en -98. Fick höra talas om att bilen var till salu och eftersom jag var urtrött på min vinterbil (Nissan Micra -89) så slog jag till direkt... Här kommer en mer komplett utrustningslista om någon vill se: Calypsorödmetallic Crémefärgad läderklädsel 17" Hartge-fälgar 0534 Klimatanläggning 0666 BMW Business CD med RDS 0710 M Sport läderratt 0302 Larmsystem med fjärrlåsning 0339 Shadowline 0386 Takrails 0413 Bagageöverdrag 0438 Ädelträinredning 0441 Rökarpaket 0473 Mittarmstöd fram 0494 Sitsvärme 0500 Strålkastarspolning 0510 Strålkastarjustering 0249 Multifunktionsratt 0842 Kalltland-utförande 0863 Europeiskt handlarutförande 0885 Svensk instruktionsbok 0896 Halvljusautomatik För övrigt så är jag sjukt nöjd med bilen!!! |
|
|
Riktigt låga mil på en 98:a Grattis. Letar själv en ql pendlarbil. Skulle kunna vara en sådan som du beskriver, men helst med manuell låda. GRATTIS än en gång! |
|
735 |
Rolex: Far man fraga om pris? Vore skoj som referens till 523:an som värderas i en annan trad... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.