AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
955

Bättre ljud i V8:an

yo
21
yobwoc
BMW 325i coupe - 07
Har en Alpina 4,6a som givetvis har hyfsad stereo i sig, men jag är inte så jätteimponerad av ljudet. Det sitter nåt slutsteg i bak men jag tycker att det fattas något i ljudbilden. Man kan ju inte låta bli att jämföra med det ljud man hade tidigare, 9 högtalre och dolby surround. Nån som har nåt vettigt förslag på till vem man skall vända sig för att uppgradera ljudet på ett vettigt och kanske inte alltför stor peng, gärna men inte nödvändigtsvis runt Sthlms området. Tacksam för tips.

Snacka med snubbarna på BRL www.brl.se. (sthlm)

Annars har du ett gäng kanonsnubbar med bästa och snabbaste servicen i Sverige de heter Nårdik Design www.nardik.se.
yo
21
yobwoc
BMW 325i coupe - 07
Shysst, ska kolla på hemsidan nardic.

Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
I Stockholm finns ju några butiker, de jag spontant kommer att tänka på är Backe på Ekerö och PM-shoppen i Västra skogen.

Min bil: Länk
Robsarve
I stockholm finns det som sagt gott om folk... Backe är väl på väg att flytta till staterna, men PM-shoppen är bra, liksom Dialect/Streetsound, Gumperts och Danderyds Bilstereo

Vad du behöver är ju lite upp till dig, men stereomässigt är det ju istort sett samma som stora hifipaketet till e39 i din Alpina.
Det är tyvärr ett lite jobbigt system att pyssla med eftersom det använder en kanal per högtalare.

Det jag rekommenderar för dessa bilar är:
Byte av orginalsteget mot ett 5.1 slutsteg med surround och Dolby Digital. (går att koppla DVD eller Xbox/PS2 till)
Byte av framhögtalarna till ett vettigt 5,25" kitsystem.
Ut med orginalsubben och i med en liten sublåda.
Byt bakre hatthylle högtalarna till koaxer.
Sätt i en liten centerhögtalare i taket (för bästa ljudbild, systemet fungerar även utan denna)
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Robsarve: Var i taket (fram, bak, mitten) är bäst att sätta centerhögtalaren? Bryggkopplas vänster och höger kanal till denna? Delningsfrekvens?
yo
21
yobwoc
BMW 325i coupe - 07
Shysst robsarve, det där kan verka vettigt ska ta med mig din lösning till nån av dessa. Återkommer med resulatet när allt är klart. Nu står pärlan garagerad i väntan på våren- sommaren.
Robsarve
I taket bakom lampan fram sitter en plastpanel där micken till telefonen sitter. Enklast och snyggat är att ta ned den skära ut fyra större hål i den och klä den med jereseytyg som är matchat till inredningen. Där bakom sätter man sen in en mindre högtalare. (I våra kundbilar 3,5" Ncore Trius)

tycker Erik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.