|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Om ZIP-koden annonsören uppgett stämmer så är det ju Beverly Hills, CA. /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
| låter som sagt skumt, mkt billigare än alla andra Z3 till salu i USA (står dessutom att det är en 2002:a). | |
|
Men man får lägga på 30.000:- på priset för o få sig en bild av va den kostat innan den står på min parkering redo o köras (lagligt) ? Om man inte räknar me att man reser dig då? " BMW - Bara att växla ner, Och njuta! " Min bil: Länk |
|
|
Varför skulle man lockas in på sån här surfning? X5 verkar billiga "over there". 02-or med 4,4 verkar ligga mellan 30-35 tusen dollar. 3,0 från 25 tusen. Det konstiga är att E39 verkar hålla ungefär samma priser som här. Skumt! Finns det inga hinder? (Förutom Atlanten då) "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
iiii+Masten: jag blev tydligen lurad av företagets namn "Texas Toys" ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
30000kr räcker inte, det kostar frakt (10papp enligt tidigare här i tråden) sen fraktförsäkring c:a 3000kr sen transport till avskeppningshamn c:a 2000kr, sen tull och moms på hela beloppet 75+10+3+2=90000*110%=99000*125%=123750kr Sen tillkommer skrotpremie 1500kr,registreringsbesiktning 1900kr skyltar 200kr och skatt (men det kostar ju på vilken bil som helst så den plussar vi inte på.) Sen behöver du antagligen bygga om eller byta ut lite på lyktorna fram eftersom usablinkers inte är tillåtet så kanske 2lax till där. totalt färdig och klar i göteborgs hamn så kostar bilen minst 129350kr alltså en importkostnad på 54350kr. /Christofer |
|
|
Mmm håller nog med dig Hubbe, blev avskräckt sist jag kollade upp USA import för begnagat. Ska man vara lönsam ska man köpa en NY bil i USA. Du får nya & fina bilar till bra priser nu. Har för mig t.ex. att en ny SLK kostar 220000kr med 0mil på mätaren, låt gå att den kostar 50 papp i import. Du kan ändå köra den bilen ~5000mil/~2år och sedan sälja till samma pris som du gav. "En bra bilaffär är när man inte förlorat pengar på den" ;) |
|
|
Var över och hämtade en Saab Sonett V4 -69 i höstas och veteranbilar lönar sig definitivt att importera då momsen är bara hälften på dessa,tullen är ju baserad på inköpspriset och dubbla kvitton verkar alla använda sig av :o) 1 vecka i Californien är inte heller fel i Oktober då det är som varmast där, enda felet med en vecka är att det är för kort tid.. 2 veckor hade varit mer lagom.Finns mycket att se där :o) annars så stämmer det bra det Hubbe skrev att frakten går på ungefär 10k och försäkring o dyl är ungefär som Hubbe skrev.Allt beror på vilken försäkring man väljer samt vilken hamn man väljer i Sverige och även vilken hamn man väljer att skeppa ut från. Tar ungefär 4-6 veckor att få hem bilen. Sedan tror jag att det även kan vara lite lättare att få "igenom" en veteranbil, men det beror säkert mest på Herr besiktningsman.. Men visst lönar det sig att handla med dagens kurs. Mvh Bluesman |
|
|
Har lite mer korrekta siffror nu. www.nordtrafik.se/import.asp är en bra sida att räkna på. Där får jag kostnaden tullad i gbghamn 47856kr. Sen tillkommer regbes 1070 (billigare eftersom man måste förregistrera bilen i tullen), skrotningspremie 1500kr,skyltar 200kr + lite ombyggen 2000kr så är vi på 52626kr klar på parkeringen. /Christofer |
|
|
Man ska ta det som "flyttgods" som Black Z3 gjorde med sin Z8. annars blir det en massa pålägg som gör det olönsamt. "flyttgods" gäller väl i 24 månader efter att man har flyttat hem. Det är många som har rätt till sånt och inte utnyttjar som kan säkert hjälpa till. Kruxet är att man måste vänta 12 månader innan man säljer. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Du måste väl för övrigt ha ägt bilen i 6 månader innan man flyttade hem... /Christofer |
|
|
Jag hävdar inte att just detta är bedrägeri, men kolla in nedanstående: Länk / Fredrik |
|
|
Hejsan, ni har sa ratt. Pinsamt att Autotrader haft den har typen av annonser under de senaste tva aren jag anvant mig av hemsidan. Och de har annonserna ar utformade pa samma satt, med annonsoren boendes i Beverly Hills el liknande. Jag ska definitivt ringa och skalla pa dem! Henrik/LA |
|
| Jag fick fo lagga 20,000 USD for min M Roadster fran -98, som hade gatt 1250 mil. Valdigt gatt skick. | |
|
Henrik, kan vara bra att veta: Det går att få svenska bokstäver även med engelsk keyboard. tryck ATL och skriv 0246 så får du "ö" ALT+0228="ä" ALT+0229="å" Jag vet av egen erfarenhet att det kan annars vara frustrerande att skriva svnska med främande keyboard. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Fick ett litet svar med att dom haft den sedan ny och något till men inget nummer eller något annat. Tror att det hela är ett skämt. Har mailat och bett dom höra av sig igen men dom har inte gjort så ännu. |
|
|
Neeeej, lita på mig. Jag vet att det är ett scam! Bara bortkastad tid, jag lovar! /Henrik |
|
| Fredrik, har du blivit klokare? Är det ett pris som man säljer kärran för eller nåt annat? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.