AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.353

Buff´n shine?

Fick en broschyr hos BMW group i Solna om företaget Buff´n shine... Är det någon som lämnat in där för lackskydd? Hur var de där?

T
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
tror att alla bmw verkstäder anlitar denna firma, de har den med här uppe i norr och av det jag vet och erfarat så har de gjort ett bra jobb, men kan du inte lämna den genom bmw så har du ju kanske lättare att få hjälp om de inte blir bra

Joakim Eriksson
Det kanske jag kunde göra... tänkte inte på det. Fast det vore väl f-n om man inte kan stå på sig om det blir fel. Jämförde priserna mot de andra som MrCap och Ditec... STOOR skillnad. 3960 inkl moms för lackskydd och invändig tvätt.

T
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
jag fick min gjord genom bmw tyckte att det känndes lättare då man aldrig haft att göra med detta företag tidigare.

Joakim Eriksson
935
Har bra erfarenheter av 3M och Lahega ...
Jag kan fixa din lack till bra pris om du bor i närheten av Sthlm

Patrick
Bor nära Sthlm..

T
Har provat både Mr Cap och Ditec på två nästan lika mörk blåa bilar.. och Ditec tyckte jag fungerade bättre , höll bättre och hade längre intervall mellan behandlingarna och efter behandlingarna var billigare..
Jirar
Kan rekommendera ett ställe i Stockholm, Stockholm bilvård på valhallavägen.
Gjorde en lackbehandling där för nåt år sen då jag hade en A6.
Kan säga att jag blev väldigt nöjd, endast 2000:-
inkl ett års garanti.

Bokat Buffn´shine nu. Lämnar in på måndagkväll. Grabbarna på BMW i Solna tyckte att de var bra. Rapporterar på tisdag/onsdag om hur det blev. (handtvätt efter 20 dgr ingår, liksom återbesök efter 6 månader)

T
Har hämtat bilen nu. Det blev RIKTIGT bra... Inte hittat några missar och blankt och fint blev det. Återbesök om 6 månander ingår plus att de tvättar bort eventuella rester om 3 veckor. Det verkar vara ett bra ställe.

T
visst det ser bra ut... bara det att om du ska lämna in bilen till nån annan sen så får han inte bort skiten buff´n shine har lagt på......och när deras skydd försvinner så har du problemet kvar igen.... dom täcker liksom över allt så att det ser blankt ut...
nää tacka vet jag min lackförsegling... (samma som saab använder på sina flygplan) :0) den låter lacken andas på samma gång som den ger ett otroligt skydd.. för har man en någorlunda ny bil så härdar juh lacken i 5-6 år... och då är det inte bra om man täpper för lacken med en annan försegling.....
stefannorr
Lämnade in min i Luleå(klart missnöjd) fettfläckar på åtskilliga ställen,motortvätt gjordes(men syns knappt) lackbehandlingen(tveksamt jobb där med) skinnet på stolarna ok,däremot dörrsidorna tror ja dom glömt.Det enda som vart riktigt bra var däcksidorna och fälgarna.
Tyvärr är ja för snäll och ids inte gorma,men anlitar ALDRIG dom mer.
Visa användare
48
West
325 Coupe -92
NorrortRacing
här har ni en i Märsta som har tillgång polermaskin på jobbet. Det roliga är ju att göra det själv tycker jag ialla fall. Sen att man har dom bästa grejerna som Lahega blir resultatet kanon :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.