|
|
|
|---|---|
|
Batteriet drar ur rätt vad det är på min 525 tds 93:a, (Det är en privat importerad) jag har ett nytt batteri, och har även försökt att kolla vad det kan vara... En del säger att det är en övergångs modell med nya elektroniken som gör det hela, men det måste ju gå att åtgärda på nåt vis tycker jag.. Sen har jag även problem med Airbag lampan, som har börjat att blinka, hade ur instrument panelen för byte av lampor, efter det började den... Mvh. Harley | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Airbag., vred du på tändningsnycklen utan att instrumentet var anslutet ordentligt, isåfall så "sätter" airbagindikeringen då varningslampan är en del av systemet. Gjorde du inte det så är det nått annat lurt. ///MVH Hasso Länk |
| Okej, tack för det, men är det bara att göra om i så fall? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du får åka och reseta airbagsystemet hos BMW eller annan som har diagnosprogram till BMW eller SRS.airbagåterställare. ///MVH Hasso Länk |
|
Okej! Tack så mycket.. Då är det bara problemet kvar med batteriet... |
|
|
Det är vanlig felsökning som gäller, plocka säkringar, mät på vilken grupp det går ut ström utan att nånting är tillslaget osv. Vanligt är lampor i skuff, handskfack, motorrum osv som inte släcks. Sök i forumet, finns massor att läsa om detta och felsökningsteknik. FP |
|
|
Jaa, jag misstänkte det men jag har kollat alla vanliga redan.... Så det har inget med elektroniken att göra?? Tack ialla fall |
|
|
Eftersom det är en importvagn så har du ju med stor säkerhet blivit påtvingad en startspärr och ev. ett larm. Detta tror jag är något du skall kika närmre på. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Har du mätt på alla säkringsgrupper? Någon borde ju visa att det går ut lite ström nånstans, sen får man fortsätta därifrån. Det är oftast nåt enkelt när man väl hittar det, en sak som kan vara vägledande är hur fort ett fullt laddat batteri töms. Å andra sidan är det lite jobbigt om felet inte visar sig alltid. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.