|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag har 2 st E30 touringar och jag skulle vilja flytta över elhissarna/eltakluckan från den ena till den andra. Har sökt lite i ämnet men hittar inte så mycket. Jag skulle bli glad om någon här har gjort detta tidigare och vet vad man behöver byta osv. Ska kanske tillägga att det är hissar både fram och bak. David Länk | |
|
Ingen som har någon aning om hur man gör? David Länk |
|
|
vet faktiskt inte men plocka bort dörr sidorna på båda så ser du ju hur det ser ut... --- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
|
Hissarna är till viss del plätt lätt, hissa ner fönstret till hälften,bort med dörrsidan och både inre o yttre fönsterlist lossa dom 2 skruvarna som håller rutan, lyft upp den snett bakåt, , lossa alla skruvar 6-8 st som håller hissmekaniken, vrid upp den sida som är mot låset, ta ut den andra sidan genom stora hålet fram till i dörren och dra ut den vägen, klart. Elen till dom blit nog det stora problemet. |
|
|
Tackar för svaren grabbs! Mycket bra beskrivning av hur man får bort själva hissarna. Men nu till den stora frågan. Hur drar man elen? Någon som vet, eller har ett schema på hur? Jag antar att det går 2 kablar till varje hiss. Som sedan är sammanlänkande och sedan går vidare till säkringsboxen? David Länk |
|
|
Ingen som är bra på bilel :P David Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.