|
|
|
|---|---|
|
Har börjat tänka på sommaren och därmed beställt en uppsättning nya fälgar och däck... Fälgarna är ett par 7"x17" med offset på 42mm. Då min gamla 320 normalt har en offset på 35 mm kommer fälgarna hamna 7 mm längre in. Bör jag införskaffa spacers för att få det att se bra ut och i sådant fall hur tjocka? | |
|
Lite enkel matematik: Fälgbanans mitt kommer 7mm längre in. Ifrån mitten breddar sedan fälgen 7/2=3.5" på varje håll. Låt säga att du tidigare använt 6" fälg så kommer den nya fälgens innerkant hamna 7mm+1/2"=7+13=20mm längre in och ytterkanten 7mm-1/2"=7-13=-6mm dvs 6mm längre ut än tidigare. Huruvida detta ser bra ut och går fritt från fjäderben/stötdämpare eller om spacers behövs överlåter jag till ngn med erfarenhet. Mvh Kristian |
|
|
Hej, Det finns risk för att spacers blir ett krav för att få det att fungera överhuvudtaget, i varje fall fram. Troligtvis kommer du behöva minst 5mm tjocka spacers fram för att undvika att fälgar/däck skrapar i fjäderbenet. Bak finns det mer plats och det har då en mer kosmetisk betydelse att använda spacers eller inte. Mvh //Rickard |
|
| Tackar för synpunkterna. Har nu beställt en uppsättning 5 mm spacers. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.