|
|
|
|---|---|
|
Hur får man bort skyddsvaxet i motorrummet! Har provat med det mesta. Tack för svar. | |
|
Skyddsvaxet finns där för sin funktion. Antar att du menar rostskyddsmassa. Men ren sprit brukar funka till det mesta... |
|
|
Ok! det har säkert sin funktion som rostskydd eller något, men jag har en bil som körs knappt 100 mil om året och då bara under fina sommardagar, så för min del så vill jag få bort det pga estetiska skäl. ska prova med sprit, tack. |
|
| Vax löses effektivt av kallavfettning (därför skall man vara försiktig med var man applicera sådan). Lite alkohol i brukar göra rengöringen effektivare. Lite emulgatorer och du har det allra effektivaste = tjärlösare/fläckborttagare (tex Herofix). | |
| Tack! ska prova den blandningen, har redan provat fälgrengöring,kallavfettning och motortvätt. men som sagt jag ska prova och blanda kallavfettning/och nån fläckborttagare. | |
|
Försökte själv få bort skyddsvaxet i min bil utan resultat vad det gäller kemikalier . Det bästa sättet var att skrapa bort vaxet/lacken med en ISSKRAPA !! Och med nageln där det var trångt . ///MVH TONY |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.