|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Var och kröp runt under bilen i dag och började fundera över det nya lambdasonderna som jag bytte för inte så länge sedan... Hmmm...... visst var det väll så att det övre kontaktstycket går till höger lambda....eller??? Om dessa är anslutna på fel plats, vad skulle det få för inverkan på motorns gång? Mvh Skalman | |
| Den reglerar ju bränsle blandningen med ledning av lambdavärdet, så är de förväxlade borde det bli konstigt, den försöker ju justera fel cylinderbank då. | |
|
Hmmm...ok Skall testa att skifta för att se om det blir någon skillnad. Ha de! Skalman |
|
Paap Reeder |
... mina sitter efter varandra. Finns inget övre och undre på min iaf. För att vara säker kan man sumra dom. Stift 28 för signalen på en 90:a. Stift 70 på min 91:a. Tag sedan en sprayburk och gör en dusch på ena kontaktparet under ... så slipper man sedan bry sig. MVH /// Paap R |
|
Hej Paap Mina sitter också efter varandra, men den ena snett ovanför den undre. upptäckte för övrigt en sprucken tändspole i dag, så om någon får 1 alt 2 felfria tändspolar till övers tänk på mig! Mvh Skalman (Lavk o Rec) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.