|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ännu ett lågmilat "importlik" till överpris. :)) dom duggar tätare och tätare. Alltså ingen entusiastbil med skicket. ///MVH Hasso Länk |
|
Absolut ingen entusiastbil! Länk |
|
| Vad trött man blir att titta på beg bilar, när jag letade 4-cyl E36 i höstas såg jag så många vidriga lik. Det är ännu värre med gammla dröm bilar som M535, M3 och M5. Vad många skabbiga M5 E34 det finns. Jag vet att det är beg bilar som har rullat många år men jag tänker alltid innan att bilen se ut som i brochyren man tog hos BMW när den var ny. Sedan blir man grymmt besviken. När jag var och tittade på gammla Saab 900 turbo och aero så tänker jag alltid på hur pappas gammla 900 turbo såg ut när han köpte den ny 1983, så man blir minst sagt besviken. | |
| Ännu en anledning till att man skulle ha behållit sin M3 Pärla....inser mer & mer att jag aldrig kommer hitta en sån igen... :-( | |
|
mosse: Jepp du skulle behållt din pärla! Denna här var ingen höjdare alls! Trots dom "låga" milen! Länk |
|
|
varför skulle tyskarna vara så oärliga o skruva mätaren på alla bilar som kommer därifrån,har mer erfarenhet att alla som importera bilar för att tjäna pengar på dom är största problemet..en privat person som hämtar en bil för eget bruk är det nog till 90% ärliga mil på,samma som i sverige finns många fifflare här med..sen är det väl inte så svårt att bedömma om milen kan stämma eller inte,är den skabbig som denna bil verka vara så är det väl bara att låta bli att köpa den,men tittar man på bilen o prov kör den och är nöjd så finns det väl ingen anlednig att inte lita på det som står på mätaren eller är jag bara blåögd?! sen kan så kan man ju fundera hur vissa bilar är upp till 50000 billigare än en likvärdig med samma mil på mätaren.. så desperat kan man ju inte vara för att få sälja den eller? |
|
| Tror att många tyskimporterade bilar blir skruvade i samband med importen hit. Har en bekant som skruvade tillbaka mätaren 10.000 mil vid importen och sedan innan den första bes efter två år, sedan sålde han bilen med dryga 5.000 mil på mätaren istället för 17.000 mil. Bilen var bara 5 år då så ingen misstänkte något... | |
|
Tack Björn, nu mår jag ännu bättre! ;) Inte är det lätt att köpa tillbaka den heller, den rullar i Finland nu...*snyft* |
|
Philly |
abbe, det var väl bara att titta på bilderna för att förstå att den inte använts av en entutiast!?!? eller? hade jag fel? nu hade vi ju tur att björn kunde kolla på den med (tack) och ja, vilket vrack asså! BMW |
|
Fortsätt att spekulera killar :) Då kommer sanningen fram! Micke K. Länk |
|
|
Philly, om man enbart tittar på bilderna (dåliga) så tycker inte jag att det ser så farligt ut. MEN, nu har vi FAKTA! Och det är det jag efterlyser innan man domer ut en bil! Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
holydiver525. Tyskarna är nog betydligt ärligare, de flesta skruvas i Sverige före regbes eller på beställning av importörer redan i Tyskland. Men det finns skumraskhandlare i tyskland också självklart. Bilhandel är dåtidens Hästhandel. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.