AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.956

Om man håller sin bmw kär

ma
118
mak
bmw 530ia
Jag tycker bara att de ska som håller sin BMW kär ska tänka på var man lämnar sin bil.Jag tycker WÖLKES BIL AB inte håller måttet på långa vägar,bla personal omsätningen är mycket stor och de är ingen erfarenhet på gubbarna på meksidan.Desutom en otrevlig tyskt som inte kan säga rätt priser,jag vill bara säga att jag är inte den ända som tycker så..Vist kommer vissa tycka i mot mig men dessto fler kommer hålla med.Svara inte på detta,detta är bara en upplysning!!!
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
k1mzo:
Ligger i Västra Frölunda i Göteborg.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
deras rykte är väldig ojämnt...vissa tycker bra och vissa skräp...
har ingen efarenhet...men i GBG finns det ju fler verkstäder att vända sig till så...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
tvåtakt
Nja... Nu skall väl inte MAK sätta sig på för höga hästar ! Han kan väl sägas vara lite partisk i frågan... Det sägs att han är en f.d. anställd mekaniker ,som på mer eller mindre goda grunder ombads att söka sig ett annat arbete. Och varför detta grundlösa påhopp på Wölkes? Det är en av dom bästa BMW-verkstäderna i västsverige. Jag och hundratals andra nöjda kunder, kan bara be er andra att inte ta honom på allt för stort allvar.
Mak.... eller markus..
Hjerpe här.
nu e de f*n på tiden att du släpper detta och sluta snacka så mycket skit.. Bara för att inte du fick jobba kvar här så behöver du ju inte smutskasta företaget och mekanikerna (dina föredetta kolleger)..
Så till alla andra kan jag bara säga att inte bry er om vad en sparkad ex mekaniker (pga brist på erfarenhet och okompetens) snackar om....
Jag har varit i kontakt med Wölkes 2 ggr för att få prisuppgifter på olika reparationer och har fått såna löjliga förslag att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta. Vad sägs om att svetsa ihop bensinröret som går från tanklocket och ner: 4500kr, 6000kr för att byta det, jag bör tillägga att jag fick arbetet gjort (bytt röret)på annan verkstad för 1200kr inkl orginaldel från BMW.

Jag ringer inte dem överhuvudtaget om jag behöver lämna in bilen av någon anledning utan har hittat en annan fristående BMW-verkstad i Göteborg som har mkt god service, skäliga priser och väldigt kunnig personal.

Hej buddah! Det vanligaste felet är att påfyllningsröret släpper från tanken. Och detta kan lagas på två sätt. 1: tanken tas ur och den hårdlödas. Detta kostar ca: 4500:- 2: tanken kan ej lagas och då måste den bytas. Detta kostar ca: 6000:-. Vad jag kan se i ditt inlägg så har vi ej tittat på bilen utan bara bedömt det efter ett telefonsamtal och då kan inte något bindande kostnadsförslag lämnas.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
ZeriouZ;

Min personliga erfarenhet av er (Wölkes) är: Trevligt folk, OK bemötande, men ni verkar inte precis gå in för att det ska bli så billigt för kunden som möjligt, om man säger så...
I mitt fall var det en felsökning, som bara fortsatte att kosta pengar, utan att någonting blev bättre!? Om ni tror er veta felet, och åtgärdar det, och det sedan visar sig (kanske) vara något annat, tycker jag att det är magstarkt att debitera vid varje (av er) tänkbar felkälla? (Jag la ner efter två "försök" och c. 4500:-, bilen lät lika illa fortfarande - ni ville prova nästa möjliga "grej", pris c. 2500:- ytterligare, fick jag höra...)
ma
118
mak
bmw 530ia
Vad jag hört så jobbar varken Patrik,peter,håkan,nicklas,rickard,ulf,sebbe eller en rek-kille kvar.
De bode kanske säga mer än tusen ord!!
Mak - "De bode kanske säga mer än tusen ord!!"
va snackar du om?????
Du börjar bli lite tjötig...
du kan väll ta och förklara va det skulle säga att dom har slutat!?
bara för att du inte platsar på här så borde du kunna släppa detta nu för det var ju ändå ett års sen som du fick gå.....

om du e grinig på Bernt så skall de inte gå ut över oss mekaniker eller på företaget...

ja tycker att du skall komma hit och snacka om det istället... Face to face... och inte sitta bakom ett tangentbord som en lite myra och snacka skit..........

ja börjar tröttna riktigt duktigt på dig nu....

sorry för en del felstavningar men ja blev så j*vla förbannad på han så fingrarna hängde inte riktigt med.....
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det är just sådana här trådar som gör mig märkbart irriterad.
För det första har dom inte ett smack på denna sajt att göra, en personlig vendetta av en besviken fd anställd som på ett omoget, oproffsigt sätt smutskastar sin fd arbetsgivare och sina fd arbetskamrater.
Glocalnet är lågt, men detta är rena avgrunden enligt min uppfattning.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Jag instämmer! skitbemötande, inget fixas i tid och jobbet var riktigt kasst! Hade en bil där 2 x pga. försäkringsjobb, kommer ALDRIG mer att ens titta åt det hållet, och jag jobbar inte där, bara en besviken konsument!
FD-Ormen - va var det för jobb vi gjorde på din bil...?...
Tack hasso!
fa
22
faust
528-01 323-79
Vad är det för fel på er? Jag tänker då närmast på Fd-ormen och mak. ( även om jag kanske tycker att ZeriouZ borde hålla sig för god att bemöta illvilliga och närmast infantila påhopp av den typ som vi kan läsa här ovan) Håll inte att och baktala NÅGON ,om det inte finns mycket goda grunder för det. Att någon har blivit rekomenderad att söka arbete någon annan stans, eller varit missnöjd med ett förmodat lackjobb är väl inte någonting att föra sånt liv om, eller? Jag känner inte till Wölkes så där jätte bra, men jag har frågat runt en del efter att ha blivit nyfiken när jag läste det här, och jag har bara hört possitiva saker om firman i fråga ( ta åt dig ZeriouZ). Så jag tycker att vi skall lämna ämnet, och låta mak och ormen sitta där och tjura.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.