AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.087

E23 - Så förbannat tuff!

Rolls Royce Phantom släng dig i väggen...

Länk
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
E38B12:

Tuff bil! Undrar hur vägegenskaperna är...???? Synd att hon var vit...

/Anders

BMW - Liebe auf den ersten blick...
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
BMW's svar på minivan :DD

BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den. (gammalt ordspråk)

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
V12 LeMans
E38B12 :

ska vi köpa den ihop , och driva limo-service för BMW-fans ?
vi tiilhör ju de som uppskattar vita BMW .
;-)
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Så otroooooligt häftig! Dyr (med rätta) men som Kraftwerk säger, hur blir egentligen vägegenskaperna?

Nåja, det är ju inte tänkt som någon banracer, hoppas jag. Synd att den var relativt påvert utrustad, jag menar, inte ens skinnklädsel i en limo? Det är lite tråkigt. Sedan hade ju gärna bordet mellan mittensätena fått vara lite mer påkostat, nu ser det mest ut som en ditskruvad plyfaskiva på en sockel.

Kanske inte har varit någon lyxlimo, utan rullat mer som smidig transport för större grupper människor, taxi? Fast det står att den är ombyggd 1995, så då kanske det är mer av ett kul bygge, än något seriöst från en karosserifirma?

Jäkligt tuff i alla fall!! :o)
Hmm...V12 LeMans idé kanske inte är så fel, jag vet i alla fall vilken bil jag hade ringt efter en utekväll...
V12 LeMans.

Köper vi den måste vi slänga i rött skinn och en CD-växlare till bredden fyld med Alphaville ;)

MVH,
E38B12
E38B12: Och Modern Talking!
Nöjd E30 ägare
haha:) schöööna idéer, låter helrätt!
När ni är klara med bilen så hör av Er, jag bokar en åktur.

I do it only for the glory.
M femman...

och Falco ;)

Haha, undrar vem som byggt den. Man skall vara rätt seriös entusiast eller excentrisk dåre för att konvertera en "gammal E23" till limousine :) Knappast varken billigt eller enkelt...
V12 LeMans
hehehe

Jag tror att den hade gjort succé .
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Ja, jag och Quixotic VET ju var det finns en SUPERSEXIG oxblodsröd skinninredning till E23... Eller hur!!! Jag lyckades rädda den från att pressas!!! på en skrot. (ja, det är sant) Jag köpte rättigheterna till hela bilen, och sedan spenderade jag en dag med att ta isär hela bilen, o frakta hem grejjorna...

Vi köper Limousinen, och kompletterar upp den med alla de rätta grejjorna... Sedan åker vi tillbaka till 80-talet, för en helg...

Jag har ALL den rätta musiken, och har faktiskt sparat även kläder...Herregud ;oD

/Anders

Paap Reeder
... tyvärr faller bakluckans lutning på E23:an dåligt in i min smak.
Såg det just på den som stod på Br Bilskrot. Vinyltaket till trots.

Dock är det oerhört synd om den bilen.

MVH /// Paap R
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Paap Reeder:

Ja, jag vet...jag blev dagligen tråkad av mina arbetskamrater just pga. E23:ans akter, då jag körde min 735iA -85 :(

Jag tycker själv den är riktigt Tyskt, kriminellt, storbumse-snygg :-) , och påminner så fint om E3:an och E12:an, som jag också gillar, men smaken är olika, och visst, den ser gammal ut, och är väl estetiskt rätt "skitful", faktiskt... Men det är ju "Baader Meinhof" , för guds skull!!! Det är 70-tal, höghalsad ribbstickad polotröja, skinnrock, Heckler & Koch, och Polisjakt på Autobahn.... Det får MIG att bara älska hela bilen... Hoho, så skum smak jag har...tycker nog absolut ALLA här på forumet nu...Men jag är nog rätt "ovanlig" som person...

Ja, Paap, det var synd på den E23:an...

/Anders

Varför har så många problem med E23:ans akter? Jag tycker den och resten av bilen är otroligt snygg, För mig är E23 originalBMWn, Skulle jag välja ut en modell för att representera märket BMW hade jag valt E23!

Mvh Stephan
V12 LeMans
jag ser inget fel med e23-designen .

1987 , när jag precis hade handlat en 733 -79 (man.vxl och diffad bakaxel , ;-) ) , tog Sten Jarl in ett par 735 e23 , och bl a en silverfärgad manuellt vxlad och sportstolar som man blev himla sugen på , men ingen affär tyvärr .

nästan lika mkt kult som 3.0 Si .
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Stephan735i:

Jag bara älskar hela E23:an! För mig är den också BMW "normalen" vad gäller 7:an! Du såg väl vad jag skrev ;-)

E23 har ALLT en 4-dörrars BMW skall ha: "Hajnos", strikta linjer, en akter som påminner om E3, E12, mm. MEN, om man ser bilen i tecknad profil, så finns där faktiskt ett estetiskt problem med aktern, om man skall gå på strikt designmässiga ideal: den lutar nedåt en aaaning för mycket för att följa gängse designregler, men det gör den inte ful, i mitt tycke...snarare tvärt om: riktigt läcker!!!

/Anders

ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Stephan735i:
Håller med, E23 är en klassiker (kanske för att man vuxit upp med dom).
KRAFTWERK:
Har du provat 80-tals kläderna. De brukar nämligen ha en tendens att krympa i garderoben ;DD

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
STEPHAN:

Ja, de passar väl inte riktigt som den dag jag köpte dem....men några kan jag ha...eeehhh...inget man går till jobbet i kanske, men jag är faktiskt bjuden på 80-tals fest i februari, så då åker de på ;-) Då skulle man göra entré i en Alpinweiss E23:a Highline med vitt skinn :oD

Sitter faktiskt i skrivande stund, o lyssnar på Ultravox-Vienna...

/Anders

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.