AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
645

740iA E38. VIll bolla värdefrågan med er!

bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Hej expertpanelen!

Var idag och kolla på en 740iA -95.
Import, förmodligen ärliga 19000mil, servicebok som är hyfsat ifylld.
Svartmet och svart schiiin.
EJ lucka, xenon, navi,. För övrigt välutrustad tex elstolar, GSM mm.
Fin i lack o läder, några mindre men helt normala skavanker, det är ju trots allt en -95.
18" rondell 58 sitter på.

Så då till priset. Bergärt pris är 109000!!! vilket är på TOK för mycket, men vi har kommit överens om 75.000:- vid en eventuell affär.

Kan man ge det för en 740 E38 från 95? Eller är det för mycket. Vad anser ni?

Tack för svar
Känns spontant dyrt, å andra sidan skiljer skicket mellan 10 år gamla bilar. Kanske är utgångspriset så högt för att du ska känna att du gjort en "bra" affär och prutat mycket?

/Simon
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Ja, skicket är ju gott men just välbefinnandet i att ha prutat finns inte där, då det inte en var i närheten av rimligt från början.
Försäljaren föreslog 95, men jag jag visade exempel på bilar från autopower, bytbil och blocket sjönk det 20 till, men där var det tydligen stopp.

Tycker också att det ändå känns lite dyrt, men har ju inte tittat på de allra billigaste bilarna och kan inte bedömma skicket på dem, det är därför jag vill ta upp frågan
har du någon bild på bilen eller nåt så är det lättare att ge dig ett pris kanske..

Toni
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Bild Länk
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Är det inte bättre att hitta en med "nya" motorn och steptronic?
Borde du få för 75.000:-
Scheckheft
Hej
Positivt: bilen har komfort- eller konturstolar :). Lite underligt:
Dropplistorna är svarta som i Shadow-Line utförande medan nedre fönsterlisten är kromad. Även övriga listor är kromade. Är det så på båda sidor och isf varför? Bytt? och isf av vilken anledning? Om priset: svårt att avgöra utifrån en suddig bild. Kanske lite sparsamt utrustad men är bilen i bra skick så. Mitt råd: titta på några fler E38 innan du bestämmer dig.

Lycka till

Mvh
Scheckheft

bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
De listerna man tror är svarta är just ingenting, de kromade har blivit stulna(!), så det stör ju utssendet en del att ha en blandras mellan krom och shadowline, men det är ju lätt fixat!
Jag skulle tro att 75' är ett normalt pris.
Det är i alla fall inte på något sätt ett bra eller billigt pris. Du kan nog hitta ett antal bra objekt som gått runt 19k mil för samma pengar, om möjligt efter lite prutande.

Själv letar jag efter något som gått runt 15' mil och är då villig att spendera någonstans runt 85' kr.

Postivit är ju 18" fälgarna, men oftast kan man som säljare inte räkna något tillägg för dessa, så det borde inte påverka priset.

/Marcus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.