|
|
|
|---|---|
|
Tycker min beemer är på tok för bensinglad med tanke på hur jag kör. Modellen är en 320i - 91 [E36], kör mest fram o tillbaka till jobbet, halva sträckan är motorväg, resten landsväg. Då drar den ca. 1,2 - 1,3. Och jag tycker inte det verkar riktigt normalt, men motorn går finfint för övrigt, så jag tror knappast den är sliten. Är det nån som har en idé om detta? Tacksam för svar. | |
|
är alla service detaljer bytt ordentligt...ex bränslefilter luftfilter mm har du rätt mängd luft i däcken mm... hur långt är det exakt du kör till ditt jobb... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
| Skulle i och för sig kunna byta bränslefilter, men kan det göra så mycket? | |
|
Kolla så bromsarna inte ligger emot. Ganska vanligt på E36. Helt plötsligt steg min snittförbrukning från 0.90 till 1.1-1.2 l/milen. Då var det en anliggande broms som var orsaken. Annars brukar hög bränslekonsumtion vara mer förar relaterat :-) mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 "Öl byggde denna vackra bil" :-) |
|
|
kanske har nåt med kallstarter?? Alpina Power! |
|
|
Jag har en 320 e36 coupé. Min drar mellan 0,85-1 liter på motorvägen. Har mycket svårt att hålla snitt förbrukningen under litern på lite längre sikt då jag kör en hel del i stan också. Sammalagt ligger snittet runt 1,1. Jag tycker oxå det är mycket men måste anstränga mig grymt mycket om jag ska lyckas hålla nere snittet under litern. Mvh Daniel |
|
|
Ok, bra! Då kan man säga att summan av kardemumman kommer att bli, köpa nytt bränslefilter, för det lär behövas anyway. Samt gå igenom bromsar (som jag vet kan ligga på ibland). Tack. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.