|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Kan väl bero på dagsformen hos polisen. Bilen är väl bara reggad för 2 personer som lastbil. Nästa gång kanske polisen inte är på så bra humör utan skriver ut en fet böter om de har lust. Bara för att de var snälla en gång behöver ju det inte gälla nästa gång. |
|
|
för mig har det gällt 2 gånger och har flera kompisar som har fått ombesiktning och aldrig fått några böter för det. men man vet ju aldrig med poliser |
|
|
När ett fordon ändrat klassificering (t.ex. från lastbil till personbil) ska den alltid föreläggas om registreringsbesiktning, oavsett om det rör sig om en kontrollbesiktning eller en flygande inspektion. Hur polisen sedan väljer att hantera sina instruktioner är säkert individuellt... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
jesperado: jag har bara fått en vanlig kontrollbesiktning när jag fått ombesiktning och ingen registeringsbesiktning |
|
|
Som sagt, "hur polisen väljer att hantera sina instruktioner är säkert individuellt". Enligt reglerna ska den föreläggas om registreringsbesiktning. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
okej vad bra då vet man då kan man säga att polisen i luleå inte är så nogranna men reglerna eller som vet dom inte om att det är så |
|
|
Jesperado. "Enligt reglerna ska den föreläggas om registreringsbesiktning" Det är jag väl medveten om. Men föraren måst ju göra sig skyldig till flera trafikbrott på samma gång. När bilen är reggad utan baksäte så är den väl reggad för en passagerare endast. Är man fler som åker i i lastbilen så är det väl ett brott i samma kategori som tex överlast osv. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.