|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| tja! har Asa_ar1 18x8JJ på fälgar både fram och bak tror ja med ventus sport k104 225/40 18 runt om vill ha lite bredare bak nu till sommaren undrar vilken profil skulle passat bäst ps bilen e fabriksänkt tack på förhand//mirza | |
|
255/35-18 passar höjdmässigt, men fälgen bör egentligen vara 8,5 tum bred. Om det är risk för att det tar i skärmkanterna, kan säkert någon annan svara på. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
vad har fälgarna för ET? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| wendtan? et? | |
|
Impressning på fälgen... /Johan Min bil: Länk |
|
| vart ser man vilken et det e på de ?? | |
|
Inpressningen står oftast på fälgen. Man brukar hitta den informationen vid navet och/eller på baksidan av fälgen. Det kan stå t ex IS35 eller ET35, båda betyder att fälgen har inpressning på 35mm. En fälg till E46 i 18" bör ligga kring ET 50mm, för att inte ta i skärmkanterna. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| kollade på fälgen nu.. det står 01 ET38 | |
|
Johan B: att den bör ligga runt ET50 för att inte ta i skärmkanten va väl lite att ta i. ET 35 är inga som helst problem. mirza: Är ett rätt normalt ET på etermarknads hjul. Jag tycker inte att du ska gå så mycke bredare än dina 225or. Isåfall 235. Vill du ha bredare är det nog bäst att byta fälgar. /Johan Min bil: Länk |
|
| key.. tänkte ha lite bredare bak ser lite snyggare ut då sen tycker ja fälgarna e jätte fina.. har inte tänkt byta de.. johanb har du msn? | |
|
Då är det 38mm inpressning på fälgen. Med andra ord en fälg som sitter förhållandevis långt ut i hjulhuset (för att vara på en E46), vilket kan leda till att breda däck tar i skärmkanten. Tänk på att du troligen har antisladd/antispin-system som gör att det kan bli problem om du använder däck med olika rullningsomkrets på bak- och framaxeln! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan, BMW:s fälgar i de dimensionerna har ET 51 mm! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan B: Ja och? Vad har det med vilka offset man kan ha utan att det tar i skärmkanten att göra? /Johan Min bil: Länk |
|
|
En 18"-fälg brukar ha ganska breda däck. Om hjulet då sitter för långt ut i hjulhuset tar däcket i yttre skärmkanten....jätteenkelt! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ja men det behöver inte vara ET50 för det. ET35 18" med 225or tar inte heller i skärmkanten. Och visst BMWs 18" har ET51 bak men så ser det ju ganska löjligt ut också. Men det får ju duga på vintern... /Johan Min bil: Länk |
|
|
Har du 225:or på en fälg med ET38, får du samma yttre totalbreddning på däcken som om du hade haft 245-255:or på en fälg med ET51. Jag har inte sagt att 225:or skall ta i kanten, men om man går upp för mycket i bredd kommer de att göra det. Det jag ville ha sagt är att man inte kan ha lika breda däck som på en fälg med mer inpressning! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Nej det är helt riktigt. Ska man ha ET35 är nog max 235. Ska man ha 255-265 får man nog upp på ET45 för att det ska gå helt risk fritt. /Johan Min bil: Länk |
|
| vd tycker ni boys ska ja låta 225 va kvar?? | |
|
Mirza: Välj 225 eller 235. Allt bredare än det kommer löpa stor risk att ta i ytterskärmen med ET 38. Jag kör själv 255/35/18 bak, men då har jag ET50 Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| wendtan. key.. på min förra E36 hade ja m3 cab 17" tror de var 7.5 lr 7 runt om minns inte riktigt men då hade ja 225/45 fram och 245/40 bak och det tog inget i kanten bilen var sänkt fram bara | |
|
Sant, pga av att du hade ett för modellen anpassat ET mått. Hade du haft ET 50 på desa fälgarna hade du kunnat köra 265 om du kände för det. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.