|
|
|
|---|---|
|
hej jag ska besiktiga snart o såg att mina bromsskivor va sprukna behöver alltså byta dom var kan jag hitta begangnade sådana har tittat på bildelsbasen men det fanns ingen i sthlm finns det nån som har eller har ni nå tips var man kan hitta bilen e en 325e36a 93a tack på förhand Är inte snål har bara skit dåligt med deg :) vågar man inget så vinner man inget!!!!!! | |
|
Har inte skroten så får du nog tyvärr köpa nya! Om du inte hittar nån annons. Lycka till.. |
|
|
Biltema har bromsskivor som verkar fungera bra, för under halva priset mot BMW. Klart bättre alternativ än begagnade skivor i mina ögon. Bromsbeläggen bör du dock inte snåla in på. Beläggen inverkar mer på bromsverkan än skivorna om de är i samma diameter. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
har kollat på biltemas hemsida men hittar inget som passar min bil kollar jag fel eller hmmmm :( vågar man inget så vinner man inget!!!!!! |
|
|
f-n jag hittar inga begade vågar man inget så vinner man inget!!!!!! |
|
|
Hittar inte dem på nätet, men i biltemakatalogen har de artikelnummer 64-2635 och kostar 299kr/st. Har även sett dem i Halmstads varuhus. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tjena! När farsan akut behövde byta skivor fram, och självklart hade dåligt med deg så vart det Biltemas skivor. Har väll hållit i närmare 1000 mil skulle jag tro utan större vibrationer eller andra deffekter att klaga på vad jag vet. Det är klart någonstans så får man vad man betalar för, men om du evt satsar på dyrare belägg så bör du klara besiktningen och 1000-tals mil utan större bekymmer, självklart beroende på ditt körsätt. Beg skivor behöver inte vara ett dåligt alternativ, men jag tror att du får nog betala lika mycket för dem på skroten, som Biltema tar för nya skivor. Själv har jag nyss köpt skivor från skroten, då dem inte gick att få tag på pirat (Mekonomen mm) V.A.G ville ha 1800:- st. Det var enda sättet men dem var i fullgott bruksskick och betydligt mycket bättre än dem jag hade. Nåja hoppas det löser sig! |
|
|
tack för all hjälp vad skulle man göra utan detta forum :) d får nog bli biltemas skivor tack igen vågar man inget så vinner man inget!!!!!! |
|
|
En polare till mig som har en 325 (e36) behövde byta skivor för ett par månader sen,och de blev ett par biltema skivor pga av säkert samma skäl som ovan,dåligt me pengar förtillfället... Men skivorna har funkat riktigt bra så dom sitter än idag monterad på bilen... Så bara för att de är biltema å billigare än andra bilreservdelsfirmor så behöver de inte va kass... |
|
|
Är bilmek och har jätte bra erfarenhet av Biltemas bromskivor, är ibland t.o.m bättre är orginal, ex vis VWs orginal skräp. Har Biltema runt om på 325an fast med andra klossar, funkar kalas bra !! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.