|
|
|
|---|---|
|
Har ett läckage på stolpen på passagerarsidan som går längs med framrutan..så ibland när det regnar kan det droppa nån droppe längs med stoplen där.. Nu har jag upptäckt att det är ett litet hål, 3cm längs med listen som tätar framrutan på utsidan.. och det är på samma ställe som det kan komma nån droppe ifrån på insidan.. nu är min fråga.. vad ska man täta med..? Var på mekonomen idag.. dom sa att silicon kan göra så att det rostar om det kommer i kontakt med plåt.. sen tyckte dom att jag skulle köpa samma massa som man tätar vindrutan med...en svart massa.. men den hade dom inte hemma.. Någon som vet var man kan köpa antingen en sån massa eller något annat man kan täta med som fungerar bra och gärna är svart?? //jocke | |
|
jag håller med mekonomen, sån svart massa vet såklart inte vad den heter lämpligt nog :) men den fixar ditt problem...är det så att du har rost där så hade jag nog lyft ut rutan och försökt åtgärda det innan det sprider sig och gör problemet värre! MVH Johan K |
|
|
Jag har ingen rost där.. det dom menade på mekonemen var att man skull undvika silicon så långt det går.. Kanske man får kolla med classe eller så kanske man ringer en bilrutefirma.. //J |
|
|
Skulle nog rekommendera att du låter en bilglasmästare kolla på ditt problem. Han har dessutom rätt medel. Silikon avger ättika som orsakar rost...inte bra på lackerade ytor! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
gör nog så.. kan inte tänka mig att det kommer att kosta mycket heller //j |
|
|
du har limmad ruta på din bil. bara att låta en glasmästare lägga lite lim i hålet, tar en halvtimme sen är det hårt. det som mekonomen pratade om var säkert det här klibbiga bandet som rutorna till bla. Volvo 200 serien hade till sina. funkar nog inte att täta hål med. www.moffa.nu |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.