|
|
|
|---|---|
|
Till en s50b30 "m3 3,0a" vad ska jag besälla för någon av www.alutech.se ??? säg gärna vilken sen blir de en 044 pump.` Gärna ett snabbt svar så jag kan beställa ;) | |
|
den lilla |
|
| soppa pumpen blir en 044 verkar de som men Bränsletrycks regulator har jag inte kolla på alls vad jag ska ha =( | |
| progresiv 1:1-4 | |
|
Varför ska du byta regulator? En progressiv är det dummaste du kan ta då det försvårar mappningen. Länk |
|
|
Vi är förresten billigare än dom flesta på pumpar :-) Länk |
|
| du syftar på att man ska ha en linjär då eller? | |
| Xarg: tror de ska va en linjär.. är de så? | |
|
japp linjär om man har programmerbart sprut. Vill man lura orig sprutet vid snik konventering ska man ha en progressiv. Mvh Andreas |
|
| Bmw-andreas tack för svaret! | |
| dvs kör man med ett SMT6 så är det en progressiv som gäller och när man kör med ett haltec lr dyrlikt är det linjär som gäller, korrekt? | |
|
smt6 gär väl under kategorin programerbart så då ska man ha lingär (fast justerbar) så man kan justera trycket efter de spridarna man kör... samma med haltech å alla andra bättre eftermarknadssprut //Robban "Det finns inget jag inte KAN, bara saker jag inte lärt mig än" |
|
|
"Vill man lura orig sprutet vid snik konventering ska man ha en progressiv." Med ett SMT6 lurar man ju orginalsprutet? |
|
|
Om jag förstått det hela rätt så omprogrammerar(lurar) man både tändning och (original)sprut med piggy-back. Mvh |
|
| Snik innebär väl då 535 LMM + progressiv btr + något mer? | |
| jaa de vet jag inte de jag vill ha svar på =) | |
| andreas: till ett SMT6 skall man alltså andvända linjärt för att det underlättar mappningen? | |
| Hur är de med m3;an när dom har ett adaptivit tändsystem. rätt avanserat som ställer om sig själv lite? tänkte om man sätter på större spridare å en gt37:aturbo å kompsänker den.laddar 0,6 0,7 bar. Är de inte en linjär man ska ha då? För hört att man kan köra org grejor med ca 0,4 i ladd.. pga kompet men när de blir lägre så går de väll att ladda lite mer på samma grejor? eller? | |
|
Presic som bmw-andreas skrev så försvårar en progresiv mappningen, sen om du mappar SMT eller Autronic e skit samma, det försvårar i båda fallen... Kör du snik där du skiter i att mappa funkar en progressiv bra... |
|
|
Alla "nyare" 3-serier har väll adaptivt? Vet att min 325:a har det. Izze: tack för svaret! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.