|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| när jag vrider på nycklen så hör jag inte pumpen vad kan felet vara? kan det vara relät, vikket är dte isåfall? kan dte va nåt annant | |
|
Har hört att det kan vara kallödning i relät på äldre BMW, det är ett av de tre som sitter under en svart kåpa på vänstersidan i motorrummet. Kan alltså gå att löda relät. |
|
bustorp |
Jag tror inte alltid att pumpen hörs. Har du redan tryck så går inte pumpen förrän det behövs. Vad händer om du låter bilen stå över natten? Power is nothing without control! |
|
nej jag va på soptipen för att kasta skrot sen när jag skulle köra därifrån så starta den inte.. den gick som vanlig när jag körde dit |
|
bustorp |
Du måste nog kolla om det finns gnista så att man ev. kan utesluta tändsidan. Är stiften sura eller har dom ev. droppar av vatten? Slår bränslerelät till? Ingen fukt eller sprickor i fördelarlocket? Alla kablar på plats? Bytt bränslefilter nyligen? Power is nothing without control! |
|
kolla om det är säkringen till pumpen som är ärgad.. hade det felet på min gamla 528... |
|
|
sjekk lødning i releet det var felet på min 520 86 |
|
|
hej där är gnista. jag ringde till bmw å dem sa att det va ett relä under baksätet men var hittar jag det? jag trodde det satt vid säkrings boxen. kan nån hitta någon bild på vilket relä det är i såfall? |
|
bustorp |
Sa du att du hade en E28 520? Power is nothing without control! |
| japp en -85 | |
|
Det "bustorp" säkert menar är ju att på en E28 finns inga reläer(vad jag vet,dock ej 100% säker,men nästan :))under baksätet...Verkstaden kanske misstog sig ang. modellen? Mvh Janne. |
|
| ok men vikket är soppa relät ? | |
|
Sitter på sidan av säkringslådan under huven...Ett relativt stort relä. Mvh Janne. |
|
|
det er 100 prosent sakert releet. sitter ved siden av sikringslådan |
|
| hej jag bytte relä men det hjälpte inte. | |
|
det kan også være en kontakt i luftmengdemætaren som er problemet. |
|
|
Bytte du till ett nytt relä? Bygla reläet - går pumpen? Kolla tändspolen - kommer någon gnista? Kolla säkringarna - är de trasiga eller oxiderade? ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
|
okej så här e det pumpen går igång när man vrider nyckeln till läge 2 för att bygga upp tryck i systemet går inte pumpen igång, ta bort relät, sitter brevid säkringsboxen, e svart och ganska högt, kvadratiskt om man ser de uppifrån tror ja knacka lite på de, se om det funkar då, annars fyll det med 556 annars får du mäta spänningen vid pumpen, kan va den också, men tror inte det har hafft en 520 som gillade att göra samma sak, körde 556 då funkade den igen så jag har gjort de där ett par ggr =) |
|
|
om det visa sig vara pumpen som är paj så har jag en pump från en bmw 528i som passar nog rakt i din bil hör av dig då på zacka@bredband.et |
|
| hej det bara klickar ifrån pumpen så den går inte. jag tycker det är väldigt märkligt att den bara kan lägga av så. | |
| jag har mätt spännignen på pumpen nu men där visas bara lite. Jordas pumpen i boxen eller var sitter den. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.