|
|
|
|---|---|
|
Hej, all kylarvätska tar slut bara på någon dag. Jag ser att det läcker från någon slang, för att det finns mycket spår av vätskan i motorrummet. Jag har hört att det finns ett "medel" som täcker läckor i kylaren & slangar. Är det lönt att hälla i detta medel? Lyckas det täcka ett så pass stort hål i en slang? På förpackningen står det att det inte ska fyllas på i exspantionskärlet utan direkt i kylaren, men jag hittar inget annat påfyllningslock + att om jag häller direkt i kylaren så täcks ju inte slangarna från expantionskärlet. Bilen är en e30 325 -90. Tacksam för svar Mvh Danne | |
|
Är det från en slang så ska du absolut byta den istället. Om det är kylaren så kan det funka med kylarcement, en riktigt bra men dyr är "Bar's Leaks" Det är allt lite cirkulation på vätskan i kärlet, så du kan hälla i det där. |
|
| Tack Markus | |
|
Laga det ordentligt, man bör undvika kylarcement! Det kan sätta igen även värmepaket och kylare, och det är inte roilgt att byta dessa... Jämför med att kissa på sig när man fryser - det värmer ett tag, för att sedan bli värre ;-) Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Länk Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
svintoleffe |
Är det kylaren soim är paj. Då är det bara o kasta den, då den inte går att laga. jag pratade med en som byter ut plasten o så, han sa, det går ej att laag bmws kylare, för det någn special legering i plasten som inte går att laga. Det spricker bara upp igen. Kan använda Bars leaks, på 323 körde vi i sånt, det funkade ett tag, sen blev det bara värre., Men det kan funka. MAN ska Ej ha ner det i expasions kärlet, då det är för liten ciruklation där. Länk Min Bmw MVH Leffe |
|
Kylarcement är alltid bara en tillfällig lösning! efter ett tag måste du ändå byta det som är trasigt & då bör du göra en grundlig genomsköljning av hela systemet för att få ut alla rester. Om det läcker så pass mycket så bör du kunna hitta läckan, om inte åk till någon verkstat & trycktesta systemet. En eventuell slang är inte dyrare än kylarcementen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.