AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
884

fjärrstyrd cab ???

tomi
Hej, jag undrar om någon vet var eller hur man kan göra för att styra själva cabben med tex nyckeln när man ändå låser upp..
Det känns som om det skulle öka livskvaliteten högst väsentligt.

tomi
M-
178
M-Maker
735iA -99
520i -89
Om Du har helautomatisk cab så ska det funka om Du håller kvar nyckeln i låsläget, pga. säkerhetsskäl så går det inte att manövrera caben med låsknappen på nyckeln

M-Maker
Dino
M-MAKER ... vad menar du med HelAutomatisk Cap , finns det olika sorts Caber eller ? på min har jag Elcab som drar den fram o tillbaka men jag har ett spär inne i bilen som jag måste vrida på innan för att den sla lössa från karossen ??

M-MotorSport
tomi
Tack för svar M-Maker, det går alltså inte av säkerhetsskäl.
Det är ju ett "säkerhetsskäl att kunna "cabba upp" snabbt om det börjar regna och jag sitter och fikar tex, eller hur.
Dino, min cab är helautomatisk, (om den nu kan vara det om man inte kan styra den från nyckeln) den saknar alltså den manuella spärr som du har på din.

tomi
M-
178
M-Maker
735iA -99
520i -89
Dino, det finns som tomi skriver, olika options det "bästa" är utan vredet, det sitter en elmotor som låser caben istället, då kan man använda nyckeln (med dörrlåset) för att stänga eller öppna caben.

M-Maker
Dino
O FAN , så det finns cabar som är helt automatiskt utan nån vrid :)) när kom de och på vilka modeller finns de isåfall då ?? det här var jo grymt det visste jag inte

M-MotorSport
M-
178
M-Maker
735iA -99
520i -89
Dino, jag har sett det på ett flertal 328:or från 95 och uppåt, hur det är med 318-325 vet jag dock inte då jag bara haft 328:or i synfältet när jag varit i Tyskland.

"Det är dom små detaljerna som gör det"

M-Maker
tomi
M-Maker, menar du detta? Jag får skämmas, har haft bilen i 8 månader utan att upptäcka detta!!!!

tomi
M-
178
M-Maker
735iA -99
520i -89
Tomi, har Du provat om det funkar på Din bil ?

M-Maker
tomi
Nej, jag har hardtopen på och vädret inbjuder inte för tillfället.... kanske i helgen.

tomi
M-
178
M-Maker
735iA -99
520i -89
Ok, ja det är nog bäst att behålla hatten på :)

M-Maker
tomi
Nuförtiden kan man ju styra det mesta via mobiltelefonen, så varför inte suffletten?

tomi
32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Går det att byta ut sin cab med manuellt vred till den hel-helautomatiska elspärrscabben? Helst skulle jag med vilja byta bort vredspärren mot en elektrisk....

/Patrik, bmw cs 4096, 325cabrio -94
M-
178
M-Maker
735iA -99
520i -89
Det går säker att byta men det blir nog inte billigt att byta ut vredet, det sitter bl.a. en elmotor i cabställning, risken är att hela ställningen måste bytas ut, kolla med BMW om dom kan skriva ut bilder från ETK:n.

M-Maker
Dino
Jag hörde med BMW igår angående Hel Automatisk ELCAB , och enligt de så skulle den ha kommit först med E-46 karossen och möjligtvis de absolut sista modellerna av E-36 !! är det nån som har nån aning om när de kom isåfall ?

M-MotorSport
tomi
Min är från 97, så några år fanns den ju på E-36.

tomi
M-
178
M-Maker
735iA -99
520i -89
Dino, sök på mobile.de, där finns tidiga 96:or med helautomatisk cab, Din BMW-handlare lever nog bara i sin värld av ny-bilar.

M-Maker
Dino
M-Maker :)) ,, det var BMW återförsäljare i Solna , så då kanske man kan förstå att de håller till nyare bilar .. men Tack __ M-Maker

M-MotorSport
Ro
108
Rojjan
-96 M3 3.2 Coupe
-69 Camaro SS
nå funkar detta eller??
min är en -98 med helautomatisk cab. bara att hålla inne en knapp.

_________
328 cabbe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.