AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.945

ny tråd ang elhissar som inte funkar

Sida 1 av 2
Mina elhissar tvärdog,finns att läsa om i en annan tråd,men har nu iallafall vart ute o testat och om man levererar ström direkt på el hissmotorn så hoppar dem igång,har testat på förarsidan men de lär ju va lika på passagerar sidan.

Så,vad ska man göra nu ? Hur gör jag för o lägga ström direkt på motorerna men fortfarande styra via knapparna ???
Eller ngt annat sett o få det o funka ?

mvh

Le
636
LeeRoy
328 -99:a
har du ström fram till knapparna? om inte så har ant nån säkring pajjat. antar du kollat de men prova endå med annan säkring. annars har du antagligen kabelbrott nånsatans. hittar du inte de brottet dra en ny strömkabel.. lycka till

Min pärla :-)

Länk
Har kollat alla säkringar och alla reläer jag har hittat....innan så lös alltid knapparna,men det gör dem inte nu,så kan inte tro att det sä ström till dem...

Le
636
LeeRoy
328 -99:a
dra ström till knapparna prova om hissarna funkar.

Min pärla :-)

Länk
hur menar du då ?......ström direkt från abtteriet o direkt på knapparna ?

svintoleffe
Problemet sitter i dörrarna, har du kollat allt annat, så sitter det i dörrarna, då antingen kontakterna inte får kontakt med varandra eller så är det ergat.

Länk Min Bmw
MVH Leffe
Da
57
DanJo
428iX GC 2016
På min sitter det en 'automatsäkring' på instrumentpanelen i mitten som utlöser om något fönster går trögt d.v.s. klämrisk. Bara att återställa genom att trycka in, så funkar det igen.
Eftersom knapp-belysningen inte funkar ligger felet säkert i säkringen.
MvH Dan
Danjo....jag har som sagt kollat ALLA säkringar jag vet som finns,plus alla reläer....så att det är det inte....
svintoleffe vet du,om det pajjar i kontakten till ena fönstret,för båda elhissarna då ?

Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
På min bil sitter det en knapp åvanför höger elhissknapp vilken är huvdströmbrytare för hissar och lucka, en sladd hade losnat från den, sitter 2 st gröna på den.
svintoleffe
ch0bbe..

Det kan vaar så att båda dörrkontakterna har ergat, inte alls ovanligt, jag plockade isär dom på 325, var så mycket erg, så man blev grön.

Nu funkar även mitt centrallås så.

Länk Min Bmw
MVH Leffe
svintoleffe,är det anslutningarna "mellan" dörrarna och bilen du menar ?

tjopp

Edge Larsson
Tror du har kabelbrott mellan dörr och kaross ..kabelhärvan som du ser vid gångjärnen när du öppnar dörren har en förmåga att kunna få kabel brott

ska kolla det,tycker bara det är skummt att båda pajjade på en gång =/

men som sagt,ska kolla det,bara detta jävla regn slutar så...

"anslutningarna" där man trycker i knapparna till elhissarna,dit går det olika kablar med olika färger,tror det är två bruna en svart vit och en lila o en grön,om jag inte missminner mej totalt,nån som vet vilken kabel som gör vad ? vilken som e jord osv,ja ni hajjar :)

eller vilken av dem kablarna man ska lägga strömen och jorden på ?

svintoleffe
Gör som jag sa först, nere i dörren där kablarna går in, det är ett stort kontakt stycke, som du kan ta isär, Där brukar det kunna erga fint, där har du säkert ditt fel.

Dom stora flikarna ska du skjuta innåpt mot kontakt stycket om jag inte minns fel, .

prova dig fram, dom ska sitta som berg, för att det har ergat ihop.

Det går att ordna isånt fall.

Länk Min Bmw
MVH Leffe
skepptisk till det då båda dog samtidigt..men får kolla det

inget såkallat erg var det där iallfall....fan jag blir galen

lägger jag ström direkt på knappen så går det att hissa ner rutorna...men inte upp sen....

svintoleffe
Har du kollat reläet så det är helt.

För det är reläet som sköter om växlingen av strömmen Skulle jag tro.

Länk Min Bmw
MVH Leffe
japp har kollat det reläet som sitter i säkringsdosan

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.