AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.107

Hur ta reda på tidigare ägare?

Bj
351
Bjarre
BMW 535dT M-sport E61
BMW 540iAT -99
Hej!

Jag undrar om det på något sätt går att ta reda på vilka de tidigare ägarna är i Tyskland, på en bil som är importerad där ifrån. Så att man kan kontakta dem för verifikation av miltal mm.

Mvh. Bjarre
Bj
351
Bjarre
BMW 535dT M-sport E61
BMW 540iAT -99
En fråga till:

Sparas verkstasbesöken i någon dator så man kan kontakta bilverkstan där servicarna är utförda och pss få reda på vad mätarställningen var vid resp. service?
Lägger bara ett bokmärke här så jag vet när du (och jag) får svar.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Bjarre

De tidigare registrerade ägarna ska stå listade i bilens Fahrzeugbrief.

/Klas
Be
361
Berga
730i -90 (död - snart återuppstånden som 735i -87)

740iA -94
Borde väl rimligtvis vara sparat i TÜV's datorer? Eller på Zulassungsstelle? Chassienummer och lite telefonkontakt med Zulassungsstelle/TÜV nånstans i närheten av där bilen köptes borde funka tycker jag.

Annars stämmer det helt som mosse säger. Dock händer det ju att en sida försvinner eller byts ut...

/Berga

BMW - Beste Marke Weltweit.
Scheckheft
Hej
Tyvärr funkar det inte riktigt som Berga beskriver det i sitt inlägg. Man kan inte bara åka till TÜV eller Dekra eller något annat ställe för att få reda på tidigare ägare. I Tyskland finns fler företag som utför besiktning och TÜV är ett av dessa företag. TÜV går inte att jämställa med Svensk bilprovning på detta sätt. Sedan är det mycket svårare att få ut handlingar i Tyskland än i Sverige.
Det mest praktiska sättet att ta reda på tidigare ägare är som mosse beskriver, dvs genom Fahrzeugbriefet.

Mvh
Scheckheft

Bj
351
Bjarre
BMW 535dT M-sport E61
BMW 540iAT -99
Tackar för svaren. Jag har även tagit reda på att Fahrzeugbriefet sparas på den bilprovningsstations där bilen reggades. Man kan beställa en kopia därifrån och sedan är det bara ringa de tidigare ägarna eftersom dessa står i Fahrzeugbriefet.

Hur smidigt som helst, eller?

En fråga: Hur får man reda på vilken station bilen reggades på i sverige?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.