AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.965

Är denna värd priset? Prutmån kanske? 320iA M 04

Sida 1 av 2
Länk

Hittade denna nu när jag letade ny bil, var nere och kollade på den och den såg fin och fräsch ut. Provkörde en likadan (fast med vinterdäck) och den kändes skön och tillräckligt med drag för mig..

Dock tycker jag den verkar lite dyr, spec med nya 3-serien på ingång..

Nån som har lite kommentarer just om priset på denna?

Hmm ... 1a inlägget och förmodligen på fel ställe..
En moderator kanske kan flytta den till Värderings forumet..

Tack
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Tycker inte det är överpris med M-paketen + automat, tydligen är det nya priset 267.000, dessutom en "äkta" 2004 Länk ...

Regnr: UYY580 Färg: BLÅ

Fabrikat: BMW 320I LIMOUSINE

Chassinummer: WBAEV11000KK54661

Fordonsstatus: I trafik (2005-01-07) Antal ägare: 2

Datum för första reg.: 2004-05-04
Producentansvarig: 556313-5002

I trafik första gång: 2004-06-04 Yrkesmässig trafik: Nej

Fordonet tillverkat: 2004-05
Direktimport: Nej Utredning: Nej Tillfällig registrering: Nej

Mvh
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Borde kunna gå att pruta ner till 245 - 250 000 kr utan inbyte. BMW Solna/Danderyd har fabriksnya 320i Edition till salu för 262 000 kr, visserligen utan M-sportpaket och automat men med bla sportstolar. Då får man en fabriksny bil, vilket alltid är trevligt.

/Rickard
Tycker 267000:- är ett bra pris. Har ju utr för nästan 60000:- mer än Edition bilarna så jag tycker inte den ska vara billigare beg efter 1100mil än vad de är nya.

/Johan

Min bil: Länk

Nu verkar dem ha höjt till 274 000 igen ? Kanske blev nåt fel
ev
208
evers
M3 Smg -02
540iM Touring -99
320i med m-sport finns att köpa nya för 295 inkl 18" m135 fälgarna... dock utan aut

mvh evers
Kika här: Länk

STCC edition tycker jag är väldigt mycket E46 för pengarna.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
danielandersson:

Jag hittade priset på bmw.se´s begagnatavd.

Wendtan´s länk är verkligen intressant!

Mvh
Jag var inne o testade en 320Ci med STCC paketet när BMWCS hade träff där i höstas. En trevlig bil och inte alls så farligt stötig som jag först var rädd för. Visserligen väsnas 18-tummarna en hel del men vill man vara fin...
Kan bara hålla med wendtan, det är ruggigt mycket bil för pengarna om man väljer en sådan.
Dessutom lär en STCC specad 320 med största sannolikhet vara betydligt mer lättsåld när man väl skall sälja den jämfört med en mer standard utrustad. Som jämförelse är 320iM-sport som såldes 2003 i Sverige ruggigt eftertraktade på begagnat marknaden. De som finns till salu säljs ofta omgående.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

"Öl byggde denna vackra bil" :-)
ev
208
evers
M3 Smg -02
540iM Touring -99
det skiljer väl inget mellen en "vanlig" M-sport med 18" och en stcc-edition?? dom är iaf prisvärda om man nu kan kalla en ny bil så.. synd att det är svårt att låta bli att plocka på massa extra, då blir dom inte lika prisvärda längre..

mvh evers
Evers: STCC Edition:
Komfortpaket, M-sportpaket, 18-tums M-sportfälgar
och Metalliclack

Dvs svaret på din fråga är nej.

Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Enligt en bmwhandlare är det grövre avgassystem på en STCC-editon. Rätt eller fel? jag har ingen aning, det är vad han sa.
I vilket fall som helst så tycker jag att 274.000 för den är något högt. Den har trots allt gått 1000 mil. Du kan som sagt få en ny (visserligen utan automat) om du lägger till 15´.
Anders S: Helt rätt. Byts av BMW när den kommer till bilfirman.

/Johan

Anders: Om du har ett reg nummer på en e46a med stcc paket så kan jag ta reda på det. Men jag betvivlar det faktiskt.

Länk
Johan: Ok, så de kapar i de rostfria helsystemet för att montera på en sportpakdämpare? Vem tillverkar den då? Bmw själva? Varför monteras den då inte från fabrik? de hela låter lite märkligt :)

Länk
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Kan de inte vara så att BMW Sverige sätter på kromade avgasrörsförlängare på STCC bilarna?

/Rickard
evers: De M-sportutrustade 320 kampanjbilarna som såldes 2003 gick endast att få i färgerna titansilver, orientblått och safirsvart vill jag minnas.
Naturligtvis gick de att köpa i andra färger med men dessa är mycket sällsynta som svensksålda då man i så fall fick köpa M-sportpaketet separat.

De STCC utrustade 320 på Förenade Bil i Malmö fanns/(finns?) endast i den lite mer stålgråa nyansen (osäker på namnet på färgen!).

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

"Öl byggde denna vackra bil" :-)
wendtan: Vet fatiskt inte vem som gör dem. Men STCC edition är ju BMW Sveriges påhitt så därför monteras de inte från fabrik antar jag. Och det är inte avgasförlängare. Man kan köpa slutdämparen löst också. Kostade runt 6000:- har jag för mig.

/Johan

Ok, möjligt att de använder 330s sportdämpare eller något i den stilen. Dvs förutom de modellspecifika avgassystemet för 330 finns ett tillvals sportsystem.

Länk
wendtan: Ja är mycke möjligt. Va riktigt snyggt iaf då rören fyllde ut hålet i bak spoilern perfekt.

/Johan

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.