|
|
|
|---|---|
|
nån som vet hur man "lagar" pixel strulet i kliman 7 serie 95a???? nån som kan programera lite roliga funktioner i en 95 7a typ follow me home, c-lås när man lägger i driven,osv???? | |
Scheckheft |
pixel: Länk Mvh Scheckheft |
|
Min klimapanel fungerar fortfarande. Jag har en till under lagning som ägs av en vän på forumet. Den blir färdig nu i helgen. Jag fotograferar under arbetets gång och kommer att lägga upp ett mektips. Det är inte så svårt, men kräver noggrannhet och fingerfärdighet. A A |
|
|
Nu är din display lagad Magnus! Fungerar klockrent. A A A A |
|
|
Du är en hjälte A A!!!!!! Mvh M.J. |
|
///Sashe |
Eftersom min nyinköpta (begagnad) checkkontrollen inte fungerade för mig.. for jag och köpte elektronik-rengöring på OKQ8 (efter tips från någon/några här på forumet) och plockade isär min gamla för att göra ett försök att fixa den. Sprayade lite vid kontakten för displayen.. lät det torka och testade.. ingen skillnad. Beslöt mig för att göra ett sista försök.. med inställningen.."äh de kommer aldrig funka.." nu vräkte jag på ganska mycke spray.. jag gick ut för att prova igen.. och tro på f_n!!! Displayen är som ny.. snacka om chockad jag blev.. trodde aldrig att de skulle funka =) Kan råda er som har problem med pixlar i displyer... KÖP ELEKTRONIK-RENGÖRING och vräk på!! Tack för hjälpen bmw-vänner,, nu kan jag returnera den nya som jag beställde på skroten.. och vara nöjd över att det blev billigt denna gång (69:- för sprayen) =) |
|
men tänk på en sak innan ni köper elektronikspray, det finns 2 standard typer, en med olja OBS! bara till typ mekaniska elektronikkomponeter, reläer mm, sen en UTAN olja till typ kretskort, displayer mm alltså inga rörliga delar mycket viktigt då den med olja kan skapa "läck" strömmar..... E32:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.