AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.296

Insplanet, seriösa?

Sida 1 av 2
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag satt och bläddrade igenom annonser på Powerbörsen.
såg en länk till Insplanet (där det stod att man kunde få billigare försäkring) visst så man klickade.

fyllde i alla uppgifter och så klickade man på skicka..
någonstans mellan 15 - 30 sekunder (!) senare ringer någon från Insplanet.

Det var ett 08-nummer och en kille förklarade att den försäkring jag hade var relativt nytecknad så de kunde inte hjälpa mig. Men det lät som att han pratade i mobil och det var en massa skrik och liv i bagkrunden.

Någon som känner till företaget? är de seriösa eller har jag lämnat iväg person + bil uppgifter till någon man inte borde ha lämnat?

V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort!
Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen §
li
1.959
liste
535i -89
De är absolut seriösa, dock har de faktiskt aldrig lyckats ge mig lägre premie än jag själv kunna fixa. :)
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
De samarbetar bara med "utvalda" bolag, dvs de som betalar till dem.
Det är ju inte så mycket jobb att kolla själv, samtidigt som man bildar sig en uppfattning om vilka skillnader som finns mellan försäkringsbolagen.

Bolagen är:
[ Auro Försäkring ]
[ Alandia ]
[ Atlantica ]
[ Moderna Försäkringar ]
[ SalusAnsvar ]
[ Tennant Försäkring ]

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
INsplanet/Försäkringshjälpen har iaf hjälpt mig att sänka mina hemförsäkring med 800 spänn och fick det billigaste premien på bilförsäkring dock så har jag inte kollat dem olika kostnaderna ifall nåt händer, självrisk vid glas stöld etc etc...
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Sen de börjat tokspamma med div "erbjudanden" har de fallit betydligt i trovädighet.

----
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
----
Jag har iallafall bett dom testa om dom hittar en biligare försäkring till min BMW,dom skulle återkomma ikväll eftersom jag hade en direktimportbil.

p.s Magnus tack för Tvn den kommer att passa perfekt:)
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
När jag provade deras tjänst fick jag bara ett mail med vad de olika försäkringarna täckte, självrisker och dylikt. Inga premieuppgifter dock, så det var ju värdelöst!

Mr C
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Insplanet har fixat bra priser på hemförsäkring till mig iaf. Billigare har jag inte kunnat fixa själv.
Insplanet har ringt mig några gånger efter att jag reggade mig för länge sedan..

aldrig tecknat någon försäkring via dom dock,,,

/Jimmy
Länk
Resultat från 6400 till 5800/år samma självrisk och körsträcka.
Från folksam till salusansvar så litw billigare blev det ju.
IQ
358
IQ=pi
BMW 630Ci -07
BMW 525 AiT -08
Diverse Ducatis
Toyota MR2 -00
BMW 325 XiC -07
Sänkte själv premien genom att gå till SalusAnsvar. Får se vad det är värt nu när jag blivit på körd...

Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en.
Hej
Jag har använt mig av Insplanet, senast idag gjorde jag affär med dom och jag kan verkligen rekommendera dom.
Själv så byte jag från IF till SalusAnsvar (vet iofs inget om dom) på mina bägge bilar och förutom att jag lade till hyrbils och assistansförsäkring så tjänade jag ca:1800:-/år totalt.
Så jag har bara positivt om dom.
Daviden
Jag använde mig av Insplanet för något år sedan till en bilförsäkring. Hittade sedan efter mycket om och men en bättre premie, beroende på att jag koncentrerade mina intressen till det bolaget. Påtalade den bättre premien jag fått för Insplanet och det var inga problem alls att bryta försäkringen som de varit mellanhanden i, utan någon kostnad för de 10 dagar jag varit försäkrad. Ångerrätt när den fungerar, jag har bara positivt att säga om Insplanet.
Jag har inget större negativt att säga om Insplanet, tyvärr så kunde de inte erbjuda en försäkring till ett lägre pris och det var inga problem, kostade inte mig någonting ändå. Dock så har de inte med alla försäkringsbolag i sina sökningar så det kan vara värt att kolla upp de resterande bolagen själv.
Kollade upp våran 945:a hos insplanet.
Då had jag kollat runt lite själv först.
Jag sa att jag kollat runt lite själv.då frågar han vad jag fick för bästa pris.
Bästa pris hade jag fått från folksam 3900:-
Jag sa 4500 då sa han direkt att han hade en för 4350:-.
Jag sa att jag läst fel jag hade fått 3900:-
Innan jag hann prata klart hade han hittat en annan för 3850:-
Så seriösa var dom där ser man vad dom har för marginaler.
Nä aldrig att jag tecknar försäkring där.
Länk

/Udo Dirkelsniff

Länk
bmw,m3
dom fixade en försäkring (hel med alla tillägg) till min bmw 750-95 månadskostnad med 825kr

trafik olocka med djur 0kr i självrisk

skadegörelse 0kr i självrisk

tycker de va rätt ok försäkring,

Mvh

Visa användare
198
manowar
523i -97
Jag har bara positivt att säga om Insplanet. Mkt trevliga och har iaf hittills hållit allt de lovat. Hör av sig som lovat osv, tråkigt att vissa här har fått en sämre kontakt med dom. Att dom spmmar är då inget jag varit med om.
Men när det gäller försäkring på ens skönhet så måste man ju lita på dom man har att göra med.

#Man and machine the evil of a dream#
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Jag har gjort en förfrågan hos Insplanet 3 ggr.
Dom har ringt upp mig någon sekund efter att jag reggat en förfrågan för att stämma av att alla uppgifter var korrekta.
Sedan lovade dom att återkomma med prisuppgifter, dom har dock aldrig återkommit med detta. Oseriöst

///Foppa
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Foppa: Upplevt precis samma sak båda gångerna jag gjort en förfrågan.

Numera får jag bara massa SPAM från dom.

___
BMWCS #5157
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
De har faktiskt ringt tillbaka båda gångerna men aldrig kunnat hitta lägre än det jag har... Tycker det är samma pis* som vanligt, överreklamerat...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.