|
|
|
|---|---|
|
Tja'ba..=)) Har lite strul med en 520 Touring -95:a. Den vill rusa ibland, varm som kall, vid start av motorn....nån som har en idé..???? Den kan även lägga av helt plötsligt vid tomgångskörning. Lite dålig värme trots termostat byte till 92 graders. Ideér åå förslag emottages tacksamt för att råda bot på dessa småstrul. ..................MVH:// HaSa, Medåker. There is no substitute to cubic inches. | |
|
Angående dålig värme: Har du bytt vattenpump? Det finns pumpar med plastimpeller, de bör man byta ut. De nya har metallimpeller, plastimpellern brukar tappa blad och haverera helt till slut. Tomgångsproblemen beror nog på tomgångsmotorn, sök på tomgångsmotor, i alla forum, så står det nog en hel del. |
|
|
Hej Markus..=)) Jag ber att få tacka för tipset ang. vattenpumpen, skall kolla upp detta. Fundrar bara att om vattpumpen skulle vara på väg att ge sig så borde väl motorn gå upp i temp iom. att vattpumpen inte pumpar runt kylvattnet i systemet som det är tänkt. Åå så har jag ju en termostat som ligger över värdena jämfört med vad BMW själva kan leverera. .......................MVH:// HaSa, Medåker. There is no substitute to cubic inches. |
|
|
Hej Igen..=)) Nu undrar jag var i hela friden tomgångsmotorn sitter på en 2.0 24V....520 -95??? ........................MVH:// HaSa, Medåker. |
|
| Under insuget, en bit in. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.