|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hejs! Jag har nu hittat en mycket fin (enligt bilder...) 328 -95 med M paket. Bilen ser MKT fin ut på bild, även närbilderna. 12.300 mil, men ingen servicebok. Får bilen till ett mycket bra pris, & transporten sköts via Eurotransport. Men vågar man? OM motorn skulle låta som en väderkvarn, vad hag jag för rätt gentemot en tysk handlare? Det handlar om 49.000:- så det är ju inga jättesummor... Nån som har gjort detta? grisen i säcken så att säga.. /K | |
| 12300mil, 95-års modell och ingen servicebok, det kan man kalla grisen i säcken ja : ) | |
|
Tjena, jag köpte en Audi S3 osedd från Tyskland i våras. Fick en massa bilder där den såg kanonfin ut, men framförallt pratade jag mycket med säljaren och fick förtroende för honom. Han exportreggade bilen innan jag kom och hämtade den, så det hade blivit svårt att dra sig ur. Jag hade iof möjligheten att dra mig ur om det hade vart panik. Bilen var i precis det fina skick han hade beskrivit, så jag var väldigt nöjd med köpet. Tycker du ska chansa om du känner att det är en bra bil. Vad du har för rättigheter om du blir blåst har jag dock ingen aning om. Är det en seriös säljare tror jag risken är ganska minimal. Sen är det ju lite spänning i "grisen i säcken" köp också ;) Lycka till! /Kristian |
|
|
Mosse, hinner du överhuvudtaget jobba något på dagarna? Du måste ha kollat varenda E36:a i sverige och tyskland vid det här laget. Trägen vinner, snart dyker den rätta upp :-) Det är dock alltid lika trevligt att följa dina bilfunderingar! /Johan |
|
| asså jag skulle inte köpa en sån bil utan servicebok.. jag menar det finns ju en anledning till att boken är borta... oftast pga att dom är ostämplade och säljaren ser det som att det är bättre att inte skicka med den alls... men den kan ju ha försvunnit på naturlig väg åxå inbrott eller helt enkelt att han har tappat bort den... men men ... | |
|
"12.300 mil, men ingen servicebok" = Jag skulle inte våga. Jag skulle överhuvudtaget inte våga köpa en bil osedd, men jag kanske är lite feg. Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
| Om man ska våga eller inte beror väl helt på vilka pengar vi pratar om...är det småpengar så kan man ju kosta på sig att chansa lite....lite spänning piggar ju alltid upp...:) | |
|
Jag skulle nog kolla upp den bilen lite närmre, be om en kopia på "breifet" på faxen, med hjälp av det och egna eller andras kunskaper i tyska kollar du med tidigare ägare om/var/när service är gjorda. Bekräfta såklart med verkstäder att så är fallet. Det är kanske inte en massa pengar det rör sig om, och ingen servicebok tycker jag är bättre än en som uppenbart är fusk. Antag att du får lägga en dag på att ringa runt lite och vara krånglig, det kan det nog vara värt att slippa oroa sig mer sen. |
|
|
Tack... Lite jobbigt, för 328.or med all M optik, chassie, sportstolar, taklucka, etc...växer ej på träd! På frågan om jag hinner jobba....så är svaret nej. ;) Men NÄR jag jobbar är jag grymt effektiv! Tror jag står över, jag har ju redan i princip en likadan bil... Nu ska jag jobba, en liten stund, sen ska jag kolla om några intressanta M3:or har dykt upp! *s* Hejs! |
|
|
Stå över. Bilen är osäljbar utan servicebok, och speciellt billigt var det inte tycker jag. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
49.000:- ÄR billigt Kalle..... Om du hade sett bilderna jag har, så skulle du hålla med! ;) |
|
Philly |
men kalle är alltid negativ till allting, det borde folk veta nu... =) BMW |
| Nej Kalle är bara realist! :)) | |
|
49k är ett ok pris om bilen är fullservad. Antar att kostnad för frakt, regbes. och så vidare inte är inräknade i priset? Alltså är du uppe på runt 60k för en körklar bil- och för det priset kan du hitta en reko bil MED servicebok och sannolikt i motsvarande skick. Nej Mosse, sikta in dig på en M3 eller Alpina, så kommer du bli nöjd även på lite sikt :) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Kalle, det kan vara värt för dig att veta att jag ägde en M3 E36 i drygt 4 år, så jag kan biltypen.. Nu letar jag egentligen efter en trevlig åretruntbil, med lite klös...sen älskar jag E36 med M3 optik....snudd på perfektion i mina ögon. Frakt hem kostar ca 5.000:- reg besikting ca 1500:- Om du hittar en FIN fullutrustad 328 E36 sedan, med delskinn sportstolar M3 optik + chassie för under 60.000:- så får du gärna tipsa.... ;) |
|
|
mosse, du har inte glömt skrotnings avgift och skatten? Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
| Det hade jag förträngt....vad kostar sånt? | |
|
Vet inte exakt, men tror att skatten är runt 1500 och skrotnings avgiften lika så, 1500. Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Fick bilder på Briefet idag, bilen har 3 ägare.... Ska försöka få tag på lite servicehistorik... |
|
| mosse: du har ju redan en "M3 wannabe" skilnaden mellan en 323 och en 328 är bara 23hk och knappt 2 sekunder 0-160 km/h. Köp en äldre 316/318 E36 och en M3 3.0 i stället! | |
| PS Jag hade aldrig köpt en osedd bil, om det inte var från en auktoriserad BMW-återförsäljare. DS | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.