AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
620

Handtag buggigt

Visa användare
97
kaffe
BMW 525D -07 Midnight blue
Hantaget på passagerarsidan är buggigt man måste dra det max upp och sen lite till för att dörren ska öppnas ... innefrån funkar det super men inte utsidan... vad kan vara fel? har ni stött på detta?

Man blir ju orolig att man ska slita loss handtaget så detta vill jag fixa asap...

Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Jag har sprutat lite 5-56 vid mekanismen för mina handtag lite då och då. Det har hjälpt när det kärvat en del förut. Dock hade jag inte de grava problemen som du tar upp.
Vet inte om den enkla metod hjälper dig, du kanske redan testat "universalmetoden5-56".
Mats
Visa användare
97
kaffe
BMW 525D -07 Midnight blue
det är bara så att man måste dra hantaget till dess bristningsgräns i höjd... den tar lixom inte för man har hela hantaget helt max utdraget... så jag e skeptisk till 5-56 men tack ändå =)

MvH Fredrik Johannisson

Bl
46
Bluesman
Z3 1,8 -97
Jag hade samma problem och då var det dörrarna som var justerade lite för tajt mot listerna,
räckte i mitt fall att justera ut låsblecket i stolpen typ 1 mm.

Mvh

Bluesman
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Låter som samma problem jag hade på en gammal Opel en gång i tiden. Då var det så att en lite fläns på handtaget som trycker på något i låset var sliten. När flänsen är sliten trycker den inte tillräckligt för att låsmekanismen ska öppna. På Opeln köpte jag ett nytt handtag på skroten, rev insidan och bytte, ganska lätt, men så var den en Opel -83:a också.

Z3MPOWER
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.