|
|
|
|---|---|
|
Synpunkter mottages tacksamt. Hans Olof BMWCS Nord #5381 "Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några" | |
|
Ingen? Hans Olof BMWCS Nord #5381 "Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några" |
|
|
Kan endast tala om hur bilen är att köra / åka i med automat = dvs helt underbar! Har tyvärr inte själv provat den manuella versionen, men läst om andra på andra forum som äger 530d (E60) manuell, som säger att bilen är sjuk, DSC'en griper in även på treans växel :D ;) Däremot säger min erfarenhet (och de tester jag läst) att denna bil bör vara automat, då man på det sätt får det mesta gjälde / komfort ur denna maskin.... Boka en provtur hos din BMW-återförsäljare - så vet du själv :) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
DSC'n på trean, jo jag tackar...undrar då ur 535d är? "De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon." |
|
|
Tack Sim! Förmodar att du är nöjd med bilen. Har testat ordentligt med automat så jag vet hur bra den går, men någonstans känner jag att jag skulle vilja ha en manuell när jag byter bil nästa gång. Att hitta en manuell 530d för provkörning är inte så lätt. Hans Olof BMWCS Nord #5381 "Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några" |
|
|
OK, tänkte nästan det att det var svårt att hitta en manuell för provkörning. Kan jämföra med att jag kört en Audi A6 med diesel (manuell) och längtade verkligen tillbaka till BMW'en pga av dens bättre låda och motor. Visst manuell är roligt, men jag tycker inte det passar till en bil med så mycket vridmoment. Man kan visserligen slippa växla, då bilen är så stark, men ännu en gång, på det sättet vår automat låda jobbar, dvs att bilen ligger runt 1500-2500 varv i växlarna (där det finns mycket vrid) ångrar vi inte att vi valde automat. Tror inte att du kommer att känna att den manuella är snabbare, då jag tycker att vår 530dA är brutal när jag kör "manuellt" och låser den på 2:an resp. 3:an och kör den mellan 2000-3000 varv :);) PS: på 6:ans växel varvar bilen 2800 varv i 200 km/t BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Får leta vidare på nätet efter någon handlare som har en manuell, vill inte bestämma mig förrän jag provkört båda alternativen. Hans Olof BMWCS Nord #5381 "Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några" |
|
|
Jag har en E60 530d med manuell låda. Ångrar inte att jag valde det. Men då kör jag också till 99% efter landsvägar. Vid lite lugnare landsvägskörning drar den 0,5-0,55l/mil! Hör av dig så får du svar på dina funderingar. Eller om du är hitåt så är det bara du tar en provtur. |
|
|
d-power: Du har mail! Hans Olof BMWCS Nord #5381 "Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.