|
|
|
|---|---|
|
Måste önska god förtsättning till detta trevliga hjälpsamma gäng ! Är nu på gång att byta ut min gamla kära kompis m535:an mot en 7:a. Det blir nog en 740 eller 750. Har sett att det tycks ju vara ganska vanligt att kamkedjorna byts ut eftersom det faktiskt förekommer motorras. Är dessa kamkedjor av dubbellänkstyp ? Hur lång livslängd kan man räkna med om oljebytena skötts regelbundet ? Finns problemet lossade oljepumpsbultar även på V12:an ? Kom gärna med förslag på välskötta 7:or. Kan tänka mig manuell låda. | |
|
Ingen som känner till normal livsländ på kamkedjan ? Varför byts den ibland vid c:a 20.000 mil ? Skruvad mätare ? |
|
Paap Reeder |
.. 750 är enkellänk. Min kedja satte jag dit ny efter den gamla som gått 17´. De var identiska. Nästa kedja byter jag tidigast efter 50´. Allt förutsatt enligt normal service med olja o s v. MVH /// Paap R |
|
Tack Paap, måste säga att du verkligen är ett föredöme med din hjälpsamhet. Har tänkt så många gånger under den tid (2,5 år) som jag funnits på denna site. Då kan vi konstatera att dålig grundkvalitet eller konstruktionsmiss inte är förklaringen. Alltså slarv med oljebytena. Såg något inägg som påpekade att bultarna till oljepumpen kan lossna även på V12:an. Är det vanligt? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.