AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Oldtimer
2.926

Vad hände den här 2002 turbon sedan?

Sida 2 av 2
jx
246
jxp
BMW 535 iA xdrive -13
Mercedes B biogas -10
Dodge Viper-94
Mr.nullzwei

Har inte tillgång till den norska bilen just nu men jag återkommer om det. Siffran 63 har jag fått av den tyska turboklubben där jag är medlem. Det finns en förteckning på deras hemsida om detta och där kan man oxå se till vilka andra länder bilarna gick till. uppgifterna ska komma direkt från BMW:s historiska arkiv.

Se länk Länk 2002 TURBO HISTORY

Vet ni något om att det fanns olika utrustningspaket till turbobilarna. Min bil hade inte ränderna på sidor och front när bilen såldes ny. Den såldes med en enkel blå rand på frontspoilern. Går man in i gamla microfischer så finns där ett utrusningspaket som kallas Sondermodell. Då får man svarta emblem bak och svarta lister runt fönster fram och bak och dom trefärgade stripsen på bilen. Min bil har aluminium märken bak och såldes med den enkla stripsen fram , men jag har fortfarande svarta spränglister i rutorna. Jag har bilder ur en gammal försäljningsbroschyr där min stripning finns med.

Är det någon som vet något om detta.

jx
246
jxp
BMW 535 iA xdrive -13
Mercedes B biogas -10
Dodge Viper-94

Ta denna länk istället

Länk
Visa användare
641
Håkan02
BMW 523i Touring 1999
BMW 320i Touring M 2005
BMW 2002 1975
BMW 2002 tii 1973
BMW 2002 1973
BMWCS #652
Under avdelningen värdelöst vetande så jagade jag en 5 växlad sportlåda i mitten på 80 talet. Kom i kontakt med en kille som sa att två killar här i trakten var på BMW i Tyskland på 70-talet och tog hem 2 tomma turbo karosser och byggde rallybilar av . Undrar hur dessa blev registrerade ?

Håkan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.