|
|
|
|---|---|
|
Tja... jag undrar om det är någon som vet om det är samma reflektor på e30 som det är på E24, E34 och E32 om det är samma passar det rakt av ??? det blir lättare om man ska leta på skroten. Blir jättetacksam om jag kan få svar så fort som möjligt, kör utan lampor nu :) Det finns inget bättre än BMW ;) | |
|
Antar du menar strålkastarna - är det hel- eller halvljusen vi pratar om? Halvljusen bör vara av DE-typ ('projektorstrålkastare') på din 89:a, och där är reflektor/lins samma på E30 och de modeller du nämner (E30, E32, E34, E24). Dock skiljer det på fabrikat - det finns både Hella och Bosch. Helljusen är av typen 'reflektor-glas i ett', och den är unik för E30. /// Gunnar E. |
|
| Reflektor/lins är samma men inte glaset med tillhörande plastpotta, dom är unika för E30, skiljer även mellan 88 och 89 årsmodell. Försök hitta kompletta hållare med både hel och halvljus på skroten. Ställskruvarna är alltid fastrostade och en eller flera plstbitar brukar gå sönder när man försöker flytta gamla grejer. | |
|
Tack för svaren ska till skroten imorrn och se vad jag kan hitta.. Det finns inget bättre än BMW ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.