|
|
|
|---|---|
|
Fick tillbaka bilen från hellack här om dagen. Jag frågade lackeran om jag skulle plocka ur bakrutan. Han menade på att det inte spelade någon roll tack vare att han ändå lyfter på listen och lackar under, Okej tänkte jag, jag plockar ur den om jag hinner... Självklart hann jag inte med att plocka ur bakrutan... Får tillbaka bilen och uptäcker efter någon dag att bilen INTE lackats under listen utan helt enkelt bara är maskerad, detta medför att man ser spår av den gamla "pippi-gula" lacken och det blivit som en skarv/kant. Kan man ordna detta enkelt eller är det total omlack av hela bilen som gäller (taket osv.... Hur ska jag göra, ska jag bara hålla käft och försöka fixa det själv eller ska jag börja gnälla och riskera att priset blir högt... Kan man på något sätt fixa denna skarv på ett lätt sätt? --- Den Svarte: Länk /Chrille | |
|
Om ni har kommit överens om ett pris så är det ju ett muntligt avtal (om han inte gav det skriftligt). Ändrar han priset kan han råka illa ut. Bara svårt att bevisa tyvärr. Jag skulle dock ha påpekat att han inte har lackat under list som ni hade kommit överens om. Vill han inte fixa det frivilligt så skulle jag be om att få lite avdrag på priset. Ville han inte det så är det ju han som gör fel. Om det på något sätt gick att bevisa av han har gjort fel så skulle jag försöka det. När det är hellack så är det ju ganska dyra grejer om det ska bli bra. Skulle ta hjälpa av en jurist om det skulle krångla, precis som det brukar göra. //Schnitzer |
|
|
Vi har ej kommit överens om något pris och lack under list var endast muntligt så jag antar att det är en sak mellan han och mig.... Det som stör mig är att det faktiskt ser för jälvigt ut just när men resten av lacken är helt underbar, snyggare ytan än orginal :) --- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
|
Tycker du ska prata med lackeraren, lugnt och sansat och utan anklagelser, innan du går och retar upp dig.... Säg att du vill reklamera jobbet vad avser lackering under listen. Du har ju beställt lack under gummilisten, och avtal är avtal, beställning är beställning, även om det är muntligt! Förhoppningsvis är han ju av den 'reko' sorten och rättar till sitt misstag - i alla händelser ska han ha den chansen! Du skriver inte om det är metallic- eler solidlack. Är det en klarlackad metallic kan det vara trickigt att få snyggt genom att 'bättra', är det en solidlack bör det gå med lite pill och jobb och skicklighet. Lycka till! /// Gunnar E. |
|
|
Håller med gunnare, oftast kan men lösa såna problem om man tar det lugnt och sansat. Vore jag du skulle jag först tala om för han hur bra resten av bilen blev först, och sen ta det andra. Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Det är en solid lack med klarlack på... Kim: ;) --- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
|
Funderar på att lacka om min TILL pippigul :-) Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en. |
|
|
Observera nu så ingen missförstår mig här... Min bil är allstå INTE pippi-gul.... utan FORD CC ORANGE... Dock var det pippi-gul tidigare men det behöver vi inte prata om.... ELLER HUR KIM :) --- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
|
nån som förstår vad jag mena med seriösa billackare i ett annat inlägg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.