|
|
|
|---|---|
|
Är lite dåligt uppdaterad så jag undrar om softclose med bakluckan finns till E32? Om det finns, i såna fall till vilka modeller och årsmodeller? //Schnitzer | |
Scheckheft |
Hej Det finns till E32 modellen. Standard hos 750i/il from 93. Kan tänka mig att det var tillval innan hos alla E32 varianter. Årtal törs jag dock inte ge. Mvh Scheckheft |
|
Scheckheft: Tack! Har du sett någon E32 som har haft det? Vet du softclosen kan krångla mycket? Vet du också om det är svårt att efterutrusta på en t.ex. 750 -88 eller det kanske inte går? //Schnitzer |
|
|
Tror inte softclose fanns innan 1992. Jag har sett ett par E32 som har det, men det är inte vanligt. BMW CS #5139 |
|
Scheckheft |
Hej Själv har jag aldrig träffat på en E32 med softclose. Det jag läst är att E32 bilar till USA hade softclose som standard. Tyvärr är jag lite osäker på from vilken årsmodell. Softclose mekaniken har då fungerat klanderfritt på mina två E38. Att eftermontera går. Vet att jag läst om det på nätet någonstans. Ge mig lite tid så ska jag försöka gräva fram en beskrivning. Mvh Scheckheft |
|
Scheckheft: Supersnällt! Du har inte sett något om det på www.7er.com? De brukar ha mycket intressant att läsa. //Schnitzer |
|
Scheckheft |
Hej Det är möjligt fast jag ytterst sällan läser E32 delen. Blir mest E38 delen av gammal vana :). Men jag återkommer om/när jag hittar igen beskrivningen. Mvh Scheckheft |
|
Jättebra, tack! //Schnitzer |
|
| Jag har softclose på bagaget. Årsmodel -92 uppdaterad. | |
|
AEG: Gjorde du uppdateringen själv? I såna fall var det svårt? //Schnitzer |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Hur gick det med eftermonteringen? Intresserad.... |
|
Jag hade det på min 92 års modell. Mvh Dic. |
|
|
Sitter i min 740 mkt trevlig detalj:) som förövrigt har det mesta i listan. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
Monterade i softclose i 750n förra lördagen. Köptes från en bil som demonterades. Det är en jätte-enkel operation. Tog ca 30 minuter inklusive batteribyte i skuffen. En så trevlig detalj att jag numera använder bagaget mera... ;) |
|
|
Min hade detoriginal, men det var defekt så nu sitter std. Men kanske skulle renovera softcloselåset... /Mats J |
|
|
Sitter på min 740i -93 också. Inga funktionsproblem hittills. Dock har jag svårt att riktigt se nyttan med det.... mvh Håkan |
|
|
Softclose, är det han som sitter och drar till bakluckan sista biten, då har jag en sådan med. Byter gärna ut den mot en fungerande tomgång;-) se länk jag behöver hjälp Länk Sören |
|
|
Tror de fanns innan, men är ej säker. Läste om nån sån funktion i boken "Alla bilar" 87, 88 eller 89 minns ej. Men fick då för mig att det gällde även dörrarna?????? Eller blandar jag ihop med nåt annat //Simon |
|
Scheckheft |
Hej Länk med instruktion till eftermontering på tyska: Länk Xtracrispy: inte många rätt i ditt inlägg tyvärr. Mvh Scheckheft |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.