AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.164

Helröda baklysen?

Se
24
Seb-Roc
325iA Limo -91
Jag funderade lite på helröda baklysen, och vad lagen säger om dessa? Det började med att jag såg en annons på blocket: Länk
Som ni ser så beskrivs dom som "godkända, ej lackade", vad betyder det här? Det jag kommer att tänka på direkt är färgen på blinkers och backljus, som jag antar måste vara orange och vitt, blir det de färgerna genom rött glas? Och vad är det som gör att dessa bakljus är godkända men inte "hemmalackade"?

För övrigt så har jag aldrig sett såna här lysen säljas någonstans, någon annan som gjort det?
ser väldigt skumt ut måste jag säga. men snygga var dom!

starting to love bmw
em
339
emhå
525i -88
Tvivlar på att de är godkända. Du får köra med röda backljus om du vill så länge de är släckta när du kör framåt. Däremot säljs det en uppsjö av eftermarknadsljus som inte är godkända och om man inte känner till lagarna så vill man gärna tro att de är lagliga men ring och fråga var han köpt dem och huruvida de gick igenom besiktningen...=) Är 99,9% säker på att de inte gick igenom bes. iaf. Annars vet jesper (jesperado här på forumet.) allt som rör detta.
Mvh, Magnus.
Mina orginalbakljus men med rödtonade blinkers fick anmärkning på besiktningen sist :/
Men snyggt är det :)

MVH Johan
Jag såg att dom hade helröda baklysen på Micro till E36.
Kostade runt 2000kr
Finns även på www.mh-styling.se
Se
24
Seb-Roc
325iA Limo -91
Hm, jag hittade inte HELröda på varken Micro eller MH? Du kanske menar de rödvita?
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Förutsatt att de är provade och E-märkta i det skicket är det godkänt. Det finns tillverkare som tillverkar och får godkänt lyktglas i alla möjliga färger (Hella t.ex) så det kan vara godkända glas.
Är det däremot glas som ändrats med färg i efterhand är de naturligtvis inte godkända...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Se
24
Seb-Roc
325iA Limo -91
Tack för svaret Jeppe,

Har du något lästips där man kan läsa om ämnen som detta och annat så att man slipper fråga om allt? :)
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Länk

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Jag har vart och kollat på dom.. Höll dom i handen.
MICRO Eskilstuna

----
Deutmeyer's
Länk
Seb-Roc, Har själv jaft en Röd Audi coupe, Tonade själv mina bakljus Röda Med tonings spray för baklampor, kostar ca 70kr burk!
Mkt enkelt och snyggt!!! Micro säljer dessa burkar, så slösa 1930kr på nåt bättre och köp en spray burk för 70kr!
Ps, har även tonat mina E36 bakljus, dock lämnade jag backlyset vitt! Såg jävligt snyggt ut med det vita kvar där o resten rött!

Shake That Ass
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.