|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Den fjärde av sju tillverkade B11 4,0 är till salu för €6100, Köp den E38B12 eller någon annan entusiast, Så åtminstone en B11 4,0 hamnar i Sverige, Jag vill ha den trots brun inredning och mitt motstånd till automatlåda, Vad ska jag göra det finns för många trevliga bilar i världen;) Länk Mvh Stephan | |
| Inredningen är ju magnifik!! Priset är ju inte heller fel, frågan är hur historiken ser ut...? | |
| tycker innredningen var fin,men laddlampan lyser .... | |
| Såg precis attt batterilampan lyser... :( | |
|
Tyckte att inredningen såg fin ut och ovanlig. Har för mig att den här bilen har varit uppe i en tråd för ett bra tag sedan. Något år sedan eller två. Kan han fel, men i såna fall så har i alla fall 2 av de 7 brun skinninredning. Helt klart intressant bil! //Schnitzer |
|
|
Samma bil finns till salu på www.braunroth.de På mobile kostar den 8888 euro. På braunroth.de 9999 euro. Och på AutoScout24 6100 euro |
|
|
Gissar att det är så här: Braunroth får i uppdrag av ägaren att sälja bilen och lägger ut bilen på Mobile utan moms för €8.888. Efter ett tag märker de att intresset är svalt och sänker priset €1.300, fast bara på sin egen hemsida. Annonsen på Autoscout24 är införd av ägaren själv som tröttnat på att Braunroth inte lyckats sälja bilen och priset där är detsamma som han skulle ha fått av Braunroth. Fast jag kan ha fel. :) |
|
|
liste: OT, fick du mitt mail för ett tag sedan? //Schnitzer |
|
| Schnitzer - du har mail! | |
|
Den här länken "kan" handla om samma bil. Länk //Schnitzer |
|
|
Jag har också länkat till en liknande B11 i ytterligare en tråd på AP, känner igen inredningen. "Tyvärr" tillverkades alla B11'or med automatlåda. Mvh, /Wille |
|
|
VAFALLS! Det är ju den där bilen jag "köpte" förra året, fixade besiktning och allting, sedan när jag skulle åka ner med pengarna och ringde en sista gång för att se så att allting var OK så hade tyskj*veln sålt bilen till någon annan som bjudit över mig så det slutade med att jag hämtade hem 540'n jag har nu istället :P Bilderna är i alla fall samma, Stephan, men det där är väl INTE samma bil som står på braunroth? Schnitzer, Det är inte samma bil, tror att nästa alla tillverkade var svarta med cognacsfärgad inredning/svart piping. MVH, E38B12 |
|
Scheckheft |
Braunroths: Länk Tyvärr står det inte vilket nummer. Mvh Scheckheft |
| Jodå, det är samma bil. Kolla på Länk - där står det att det är nummer 4 av 7, alltså samma som på Autoscout24. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Väldigt elegant inredning !! Nytt försök E38B12 ?? :)) ///MVH Hasso Länk |
V12 LeMans |
Hehe Den finns även på Alpinas sida Länk hade jag haft pengar över , så hade den varit svensk redan ;-) (kan leva med den ovanliga inedningen) |
|
Hasso, Nej, denna gång är jag inte spekulant, den bilen fick sin chans, trots att den troligen är fantastisk och väldigt unik och det kliar i fingrarna :) MVH, E38B12 |
|
|
Vilken offatbart ljuvlig bil! ALLT är rätt, förutom avsaknad av soltak, vilket jag nästan alltid MÅSTE ha, men kanske kan leva utan på denna bil... Varför har jag missat denna??? Vet ni något om historiken??? Mina fingrar kliar väldigt mycket... /Anders BMW - Liebe auf den ersten blick... |
|
|
KRAFTWERK, Detta ÄR den perfekta bilen för dig, För den har till och med SOLTAK, Se bilderna och läs texten. Köp den och berika Sverige på en underbar vagn! Ps Köper du den måste jag få komma och titta på den. Mvh Stephan |
|
|
Skulle jag letat bil nu så hade jag definitivt köpt den. Härlig inredning dessutom. //Schnitzer |
|
|
Våldsamt läcker! Men inga stripes?? :-( Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.