AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.231

Knock Link

undrar om det är nån som använt det? å vet hur bra det funkar
Ha
214
Hael
M50 E30 TIC
M5 E34 3,6L
320 E30 TIC snik
vill också veta...+ att vad en sån kostar

beemwee
1150.- för sjäva instumentet & 525.- för sensorn, på motornord
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Vad är en Knock link?

Mvh
det är ett spikavlyssnings instrument, en liten grunka med lys dioder som varnar vid spikningar.
Ha
214
Hael
M50 E30 TIC
M5 E34 3,6L
320 E30 TIC snik
finns det inga element som typ piper till ifall det skulle spika.
såg att ticco hade nåt sånt

beemwee
li
462
limmet
E30S50 turbo 814hk 1075nm
Nån som har provat den?? om den fungerar bra??

Mvh Limmet

Skulle kunna tänka mig att det inte är "bolt on på alla motorer".
Har joxat en hel del med Saabs gamla APC knack system.
Det skiljer sig jäkligt mycket mellan olika block i frekvensen en knackning ger upphov till.
I Saabs system finns en potentiometer i APC styrboxen som man kan kallibrera in rätt frekvens boxen (har jag för mig, eller så är det bara känsligheten) skall vara känslig för, orginal intrimmad efter ett Saab block MAO.
En knacksensor som säkert "knock link" använder också fungerar som en mikrofon och tar upp frekvenser från blocket.
Dessutom är placeringen av knacksensorn väldigt viktig för att det skall funka. Så är det iaf med Saabs system kan tänka mig att det är likadant på KL
//Thörn

på APC kan man ta ut knacksignalen och koppla till en diod eller om man vill en liten högtalere (tex volvo 240s "sätt på bältet beeper")

Länk
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Vi har provat, funkar på vissa motorer. Men allra bäst är riktig utrustning som man monterar mikrofon på blocket, samt anänder hörlurar. men det är svindyrt:(

ok, nån som vet nåt som funkar bra till m20b25, billigt! det är ju bara en låg budgett turbo konvertering men man vill ha lite koll ändå.
Ha
40
Harry
M535i TIC -85
(M)535i -90
Knock link har även potentiometer i boxen som man kan kalibrera den med.
Det tråkiga är att trimma in mikrofonen...kan ju gå ett par kolvar på att få det att funka bra först. :C

Länk
Ge
69
Gegge
325i Touring -92
Brittiska ERl Aquamist har i manualen till deras MF2 en mycket bra men enkel lösning. Tag ett mässingsrör och platta till det i änden. Borra hål och fäst i blocket. Stoppa in en lång gummislang och fäst en stetoskop i andra änden. Inte snyggt, men pålitligt och billigt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.