AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
704

Vad ska jag ha för turbo..

ze
11
zerodivision
Bmw 325turbo 92
håller på o konverterar min 325!! inte nåt värsting bygge utan bara orignaldelar förutom ny tjockare packning!! Nån som vet om nån bra turbo jag kan köpa!! Helst integrerad wastegate...Och som passar under huven...

Race It Til You Blow It
Visa användare
85
Henrik braun
Turbo 536i 1020HK -86
118d -06
Garret GT37 är en lagom en! brukar inte va så dyra heller. finns med o utan WG.

ska det va riktigt sniket, så ta en gammal T3 från en saab eller volvo 740 turbo. dom kan du få för en 5-hundring.

eller om du hittar ett modernt mitsu aggregat från typ 850 turbo eller likn. små fina, laddar tidigt, men inget för brutaleffekt.

3,5 liter + GT40= kul!

coola bilar drar 4 liter milen ;)
Ti
988
Tipsaren
545i E28
528iAM E39
GT37 är passligt om du siktar på över 400hk och då tycker jag nog nästan det börjar bli ett "värsting bygge", den integrerade wg funkar inte på bensin motor för liten!

Ett mitsu TD04-18 eller -19 eller KKK K24 borde vara lämpliga förmånliga alternativ (volvo använder dessa) om du inte ska ha så mycket effekt

/// Kristian
ch
99
chellquist
i3s -20
318xd Touring f31 -14
2002 tic -73
Är inte en td04 för liten till en 2,5l 6a ? Min teori (har inte testat)är att den kommer nog att börja vina ganska snabbt eftersom den inte fixar avgas mängden. På volvon funkar dom väl bra med då sitter det ju avancerade styrsystem på både laddtryck och tändning och laddar väl bara kilot på låga varv.
18t-19t sägs ju bara klara ca 1.1bar 16t klarar visst mer

Nån som testat och fått det att funka bra?
Jag letar själv turbo nånstan mittemellan td04 och gt37 och vet inte jag ska välja...
/CH
ze
11
zerodivision
Bmw 325turbo 92
Tackar för alla svar.. jag tror effekten kommer att hamna runt 300hk.. så GT37 verkar ju vara ett bra alternativ..

Race It Til You Blow It
Visa användare
85
Henrik braun
Turbo 536i 1020HK -86
118d -06
det lär funka fint! blir inte så varmt i ett lite större kompressorhus heller, det är ju bra =) Vet folk som har kört med GT37 o inbyggd WG. fast på volvomotor med låg komp o högt laddtryck. det funkade nog tack vare att WG:n i princip inte användes så mycket.

3,5 liter + GT40= kul!

coola bilar drar 4 liter milen ;)
Visa användare
152
Leon83
320IM-89 turbo
bmw 535 e12 turbo =)
är på G o inhandla ett kitt på T3 Agg o lite små fix... om man laddar 0.5bar och har 3"system och öppetfilter på en 323 -85 inte kompsänkt (tycker ni jag är dum nu? pallar dom 0.5bar utan kompsänkning?) sen var det några andra spridare och annan lmm....hur många hk får man ut då tro? någon som vet? några tips på vad jag kan behöva göra är helt ny på turbo har aldrig mekat med det förut men har några polare som kan lite... behöver lite hjälp...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.