|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag funderar på att byta skivor och belägg runt om. Vad skall det kosta? Tänkte ringa runt lite på måndag och skulle vilja ha lite riktpriser. Har haft problem med "skrikiga" bromsskivor och reducerad bromsverkan. Min sambos körstil ställer höga krav på bromsförmågan... Tips och råd mottages tacksamt. | |
|
Mina belägg tog slut riktigt snabbt, 3000 mil fram men da har nog lika mycket att ge bak men fram gick loss på 2200 på bmw group gbg!!! de tog sjukt mycket för jobbet!! Så ifall du kör hårt så kan ju ett tips vara att köpa lite värre belägg som kostar mindre än vad bmw:s orginal grejer gör!! Mitt tips till dig som inte har garanti på din bil och inte e bunden till bmw är att köpa grejerna och lämna in de till en schyst verkstad där du bor ifall du inte kan byta själv, det e ganska enkelt!! Du sparar värdefulla tusenlappar! Fråga gärna mer om det är nåt! |
|
| Tack för svaret! | |
|
Jag fick prisuppskattningen 8500:- runt om... av BMW Ängelholm. Detta kom upp för att det är dags för Oljeservice och de sa att de även skulle kolla skivor o belägg. / Joakim Länk |
|
|
<b>Uppdatering</b> Tog in prisuppgifter på arb och originaldelar. BMW i Karlskrona: 6300:- Automek i Karlskrona: 5300:- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.